Disneys Julservis

Ingen som känner mig har väl missat att jag älskar Disney?
Då kommer det heller inte som någon överraskning att jag har köpt Disneys julservis från Fyrklövern. Jag älskar verkligen den servisen, den är så underbar och konstnärlig! Disney Jul är skapad av Stefan Lindahl, en av få kvalificerade Disneykonstnärer i Norden. Servisen är gjord i handlitograferat fältspatporslin med handmålad kant i äkta guld. I mitten är det en massa Disney-motiv från Kalle Ankas små filmer som går på julafton och det om något skapar julkänsla för mig!

Jag köpte sex stora tillrikar och sex stycken små, men det är lagomt tycker jag. Jag är riktigt sugen på det underbara kakfatet med tre våningar också, så jag får se om jag lyckas få tag på det någonstans!

Fyrklöverns julserivis kostar en del, jag tror att en tallrik + en liten kostar 298:-/paket och det är om man köper månadspaketet, men då kan man vara smart att gå in på Tradera som jag! Där kan man fynda en massa och speciellt dessa underbara tallrikar.

Jag fyndade mina tallrikar på Tradera till ett paketpris och då fick jag sex stora + sex små tallrikar och motiven jag fick var:

- Piff och Puffs julhälsning
- Tomtens julverkstad
- Askungen
- Kalle Ankas fotografiska expedition
- Lady & Lufsen
- Snövit och de sju dvärgarna












Hoppas ni gillar dem lika mycket som mig och införskaffar dem ni också!
De är underbara och jag kommer att använda dem hur mycket som helst i December och alla jular framöver, en ren investering om jag får säga vad jag tycker! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0