Adventsljusstakar - pffa till!

Det kanske är ett lite sent tips nu med tanke på att vi redan är förbi den tredje advent, men skit samma! Då kan ni komma ihåg det till nästa år.

Adventsljusstaken är viktig tycker jag, den får absolut inte vara tråkig! Min mamma brukar göra jättefina adventsljusstakar tycker jag och här är årets. Men min mamma älskar julen, så hon gjorde dubbelt upp! En rak och en rund och den runda är jättenkel att göra :)



Här är den första.
Rak, enkel och underbart julig!
Det är mossa och grankvistar samt pepparkaksdekorationer i :)



Såhär ser den ut uppifrån.
Jag tycker att den är så söt :)



Här har vi den andra ljusstaken.
Det är en vanlig rund bricka som hon har lagt granris i.
Istället för smala ljus har hon blockljus (hon är en människa som alltid har en massa ljus tända) och i och med att det är blockljus så kan ni ha dem tända hur länge som helst för man märker ingen skillnad! OCH man behöver inte vakta för att få till den perfekta lutningen på ljusen. För att piffa upp det lite har hon även hängt dit nummerskyltar. I mitten har hon fina julgranskulor också. Enkel, men mycket fin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0