Red Velvet Candycane trifle

 
 
God kväll!
Hur har ni det såhär på dan, före dan, före dopparedan? :) Bra hoppas jag! Och jag hoppas att ni inte stressar allt för mycket, julen kommer oavsett man vill det eller inte och man har förhoppningsvis gjort sitt bästa tills dess, sen om det inte blev exakt som man hade tänkt från början är mindre viktigt, kom ihåg att julen handlar om vänskap, gemenskap och kärlek ♥
 
Nog för att jag klarar mig gott och väl på kärlek, men det kan ju vara gott att få äta något sött också, eller hur? :) Här ovan har gjort en trifle, som är en engelsk juldessert då man använder sig av någon form av sockerkaka och sen grädde/kräm/frosting och varvar det snyggt i en skål tillsammans med godis eller bär. Jag tog den amerikanska klassikern Red Velvet, passade bra till julen tycker jag med sin underbara, sammetsröda färg och sen den härligt vita frostingen till. Som grädden på moset så strösslade jag över massa krossade polkagrisar och den här desserten alltså, så god!!
 
Om jag hinner lägga upp det innan julafton så ska ni få se vad jag gjorde för annat skoj - av samma bakverk! Jag gjorde nämligen så att jag delade min sats i två och den ena blev alltså denna trifle och det andra halvan blev något helt annat, barnsligt gott och roligt bakverk, stay tuned! :)
 
Receptet jag använde mig av är Mr. Roy Fares AKA min bakguru ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0