Tomteverkstan öppnar NU!

 
Bjussar på en riktigt gammal bild i brist på nya ;)
 
Åh jag är så exalterad, det är den första september och nu är vi äntligen igång! Det typ pirrar och sprätter i hela kroppen av lycka och förväntan, ni vet ungefär som första skoldagen när man var liten? Man var nervös och förväntansfull. Hur skulle det bli? Skulle man hitta kompisar? Vad skulle man tycka om den nya läraren? Vad skulle man göra på rasterna? Vilken roll skulle man få?
 
Hej förresten!
Vad jag svamlar, men jag är så glad att äntligen vara igång igen och att just DU har hittat hit, kanske är du här för första gången och då hälsar jag dig ett extra varmt välkommen, eller så kanske du är en trogen följare och då är jag bara så glad att du fortfarande hänger kvar här hos mig :) Jag må kanske vara lite sen med att börja, har sett att en hel del andra julbloggare redan dragit igång och i ärlighetens namn så skulle jag ha kunnat börja för flera veckor sen för oj vad mycket julkänslor jag hade i det dystra juli-vädret. Pinterest gick varm då kan jag säga, men nu är vi äntligen här.
 
Mina två senaste år har varit riktigt riktigt dåliga, näst inill katastrofala skulle jag nog vilja påstå, det har aldrig varit min mening eller ambition, nej nej, tanken har varit minst ett inlägg om dagen och helst flera från oktober och framåt, men som alla vet så kommer livet emellan ibland, tyvärr. I år ska jag verkligen göra allt i min makt för att bringa dig så mycket julstämning som möjligt. Bland annat så tänker jag gå all in på julkulor i min pysselverkstad, ni som hängt med ett tag vet nog att jag älskar julkulor och det är faktiskt på dem jag lägger ner mest pengar varje jul (till mig själv alltså). I år tänkte jag försöka göra egna, eller nej låt mig omformulera mig, jag skall förändra en befintlig kula som jag egentligen hade tänkt att slänga bort. Med lite piff och lull-lull kommer de säkert bli mycket roligare :)
 
En annan sak jag tänkte på är att vi har blivit så otrooooooligt många julbloggare de senaste åren och helt ärligt hänger jag inte med. Vart kommer alla ifrån och vilka är ni? Kan ni inte snälla berätta! Jag älskar julbloggar och vill försöka läsa så många som möjligt, nu tittar jag bara in hos säkert 5-10 stycken av den enkla anledningen att jag inte vet vilka som finns, så kan ni inte berätta lite kort om er och varför jag ska titta in hos dig? :D
 
Alla ni andra läsare som alltså inte har en julblogg får gärna berätta vilka ni är också, ni kanske har någon annan blogg? Oavsett vad så vore så roligt om ni ville berätta lite om er själva! :) Känns så mycket roligare och trevligare om vi vet lite om varandra tycker jag :)
 
Kram på er! ♥

Kommentarer
Postat av: Michelle

Vad kul att du kör igång nu!

Jag vet vad du menar, jag brukar också vara rätt duktig i början av julbloggssäsongen men sen har det blivit glesare med inlägg när det närmar sig jul... livet kommer i vägen och allt ska man hinna med.

I år vill jag också bli bättre och uppdatera bättre... däremot flyttar jag och killen ihop i slutet av september så vi får se hur jag lyckas bolla allt. Kämpar på!

Svar: Men åh va roligt Michelle! Det är ju helt klart en godkänd anledning ifall det blir lite glest på inlägg ;) det är ju inte varje dag man flyttar ihop med sin andra hälft :) hoppas ändå du hinner blogga lite i alla fall! :)
Kontakt: [email protected]

2015-09-01 @ 11:18:05
URL: http://mischakarosjulsaga.blogspot.se/
Postat av: Anette - En fin jul

Hej!
Jag är ganska ny i julbloggsvärlden, detta blir min andra säsong och jag tycker att det är så himla roligt. Jag försöker också hinna med att läsa så många julbloggar som möjligt, det är så inspirerande och för mig bidrar det verkligen till att skapa julstämning. Min förhoppning är kunna bidra till detta jag också :)
Ser fram emot en härlig blogghöst!

Svar: Men så härligt Anette! Ska bli kul att titta in hos dig :) man får som du säger så otroligt mycket inspiration av alla andra, riktigt mysigt :)
Kontakt: [email protected]

2015-09-01 @ 12:03:33
URL: http://enfinjul.blogg.se
Postat av: Anneli- Tomtens morsa

Hej..... själv är jag HELT ny i julbloggvärlden. Läst julbloggar har jag gjort i 2-3 år, men för några veckor sedan så började jag fundera på varför jag inte bloggar själv. Tid har jag ( just nu långtidssjukskriven) massor med idéer och inspiration, men också massvis att lära mej eftersom jag aldrig bloggat innan. Så om du väljer att läsa min blogg, kom gärna med lite feedback i en kommentar.

Svar: Men så roligt Anneli! Välkommen in i "gänget", det är verkligen en helt otroligt skön stämning här i julbloggsvärlden :) ska bli kul att kika in hos dig och vad du har att bjuda på! :)
Kontakt: [email protected]

2015-09-01 @ 14:57:39
URL: http://tomtensmorsa.telia.com
Postat av: Caroline/Julmysigt

Är inne på min tredje säsong som julbloggare och det blir bara roligare och roligare.
Blir kul att följa dig😀

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

2015-09-01 @ 19:26:42
URL: http://julmysigt.blogspot.com
Postat av: Jultradition

Hej och välkommen till julens bloggande igen. Jag har julbloggat några år nu, men hemsidan bloggen ligger på har hängt med sedan september 2008. Då var det en ren hemsida om julen och dess traditioner. För några år sedan lade jag till bloggen för att få en mer levande hemsida med bra uppdatering med mera. Numera är det mest bloggen och mina sidor om julskivor, julrecept och julmarknader som uppdateras på hemsidan.

Svar: Kul! Va härligt att du började blogga också det blir ju som sagt mer levande och det ska bli så roligt att gå in och kika på din sida :)
Kontakt: [email protected]

2015-09-02 @ 08:54:24
URL: http://www.jultradition.se
Postat av: Maries strålande jul

Kul att du är igång igen. Själv skulle jag nästan behöva följa färre julbloggar, men det är ju så kul, ikväll hade jag 110 olästa julbloggsinlägg!

Svar: Men oj herre jösses! Haha men va roligt ändå! :D riktigt så många tror jag dock inte att jag skulle klara av ;)
Kontakt: [email protected]

2015-09-02 @ 19:49:12
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Linda

Vad roligt att du kört igång bloggen igen! Jag har ingen egen blogg utan tillhör de som gärna läser om andras bestyr för att få tips och njuta av julförberedelser! :-)

2015-09-07 @ 10:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0