Vi tänder ett ljus i advent

 
 
På söndag är det första advent och ni ska veta vilka problem jag haft med att komma på hur årets adventsljusstake ska se ut. Jag gör den alltid olika varje år, vilket såklart kan tyckas onödigt men jag tycker det är roligt att variera mig. Tidigare år har jag haft blockljus i min ljusstake, fördelen med det är att ljusen kan vara tända mycket mycket längre, andra fördelar är att man oftast får så mycket kvar av ljuset så man kan använda dem efter jul också. Nackdelen är att man inte får den fina "trappan" som man får med smala ljus och av just den anledningen valde jag smala ljus i år.
 
Hade lite smått panik förra veckan då jag fortfarande inte hade den blekaste om hur den skulle se ut, det var helt blankt och brist på idéer. Jag kände till slut efter att ha scrollat igenom hela Pinterest utbud av adventsljusstakar att jag skiter i adventsljusstake i år, vad ska det vara bra för egentligen? Hö hö hö, önskar jag jade haft en klonad Emelie bredvid som kunde ha bankat vett i mig där och då. Men strax efter att den tanken hade dykt upp så försvann den illa kvickt när jag kom på det! Jag hade faktiskt material till hela staken hemma.
 
Jag kom på att jag köpte dessa röda ljusstakar förra året på H&M, förra året kom de aldrig till rätt användning så jag tror jag ställde undan dem i ett skåp... Och glömde bort dem... Men nu så, nu skulle de fram! Ställde dem på en typ bricka/fat som är grå, och la i massa kottar. Pricken över i blev dessa bedårande julkulor som jag köpte på en julmarknad förra året, pefekt färgtema tycker jag. Istället för siffror tog jag julklapps-tags och klistrade på dymo med första, andra, tredje och fjärde.

Kommentarer
Postat av: Anette - En fin jul

Jättesnygg!

Svar: Tack snälla! :)
Kontakt: [email protected]

2015-11-25 @ 18:57:20
URL: http://enfinjul.blogg.se
Postat av: Kirsi julinorr.blogspot.se

Snyggt!

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

2015-11-29 @ 07:09:04
Postat av: bina

Åh, riktigt snygg!!! :)

Svar: Tack snälla! :)
Kontakt: [email protected]

2015-12-03 @ 10:37:58
URL: http://santababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0