Schweizernötfudge




Hej alla fina! Andra advent idag och det må jag säga sitter riktigt fint för idag har jag passat på att jubaka massa göttigt godis, en hel del nya saker faktiskt så det ska bli spännande att smaka :) något jag gjorde häromdagen som var nytt för mig var schweizernötfudge och jag hittade den hos Jennys matblogg fast med några små ändringar, det blev så gott! Riktigt krämigt och kolaaktigt med lite chokladsmak, mums :)

Jag är ju inte sämre än att jag delar med mig av receptet ;)

Ingredienser 
3 dl vispgrädde
3 dl strösocker
1 dl ljus sirap
50 g smör
1 msk honung
150 g choklad, i detta fall schweizernöt

How to do it
Blanda socker, grädde och sirap i en kastrull och koka till 124 grader, gör kulprov för att se att kolan är fast och fin. Rör sedan ner honung och smör och bryt sedan chokladen i bitar och lägg i smeten, rör om tills allt smält samman. Häll upp i en form klädd med bakplåtspapper, låt stå i rumstemperatur.

Tips! Ta hellre en mindre form än en stor, man vill ha höga och fina fudge! Detsamma gäller när du gör kola. Och viktigt! Det måste stå i rumstemperatur. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Annas Strålande Jul

Så gott det ser ut! Det har du gjort bra. :)

Svar: haha tack snälla! Det var riktigt gott också! :)
Kontakt: [email protected]

2015-12-06 @ 18:11:01
URL: http://julstralandejul.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0