Pärla en julkula

 
Jag älskar julkulor och har på tok för många, kanske fler än jag egentligen vågar erkänna för mig själv (strategi för att få köpa fler hihi), jag vet egentligen inte varför men jag kan väl tänka mig att det är för att jag lägger mest krut på granen varje år. Jag personligen är ingen människa som har en massa tomtar ståendes på bord och i varje vrå, det är inte det att jag tycker det är fult, tvärtom tycker jag att det är väldigt mysigt men det passar sig liksom inte hemma hos oss, i vårt hem. Kanske konstigt men så är det. Därför går jag all in på julgranen för det är den symbol som jag förknippar mest med julen. Jag älskar julgranar helt enkelt! :)
 
Som jag skrev i det förra inlägget så skall jag försöka göra massa egna i år och pyssla fram dem på olika sätt. Just nu är jag inne i någon slags pärl-period, det pärlas för fulla muggar här hemma! När jag väl började var det svårt att sluta. Det fiffiga med detta mönster är att man kan sätta det på vilken kula som helst, det är bara att ta av och ta på, på så vis så är det ju enkelt att variera sig år efter år eftersom man sällan kör på samma färger, inte jag i alla fall, jag gillar att variera mig, men såklart så dyker favoriter alltid upp varje jul :)
 
Det som är synd är att bilden inte gör kulan rättvisa på något sätt, det var väldigt svårt att ta en bild, men ni kanske kan se det framför er så fin denna kommer bli mot de gröna granbarren? Jag har inte riktigt bestämt vad jag skall ha för färgtema i år, guld är givet för jag är inne i en riktig guld och mässingperiod nu, sen så får jag se om det blir guld, silver och grönt eller guld, rött och grått.
 
Om ni gillar kulan och vill veta hur jag gjort mönstret så kan jag försöka knåpa ihop en liten steg för steg-beskrivning? Hojta bara till i så fall! :)
 

Kommentarer
Postat av: Caroline/Julmysigt

Jättefint med pärlorna 😀

2015-09-01 @ 19:20:37
URL: http://julmysigt.blogspot.com
Postat av: Annas Strålande Jul

Vad fint det blev med pärlorna! Kan tänka mig att den kommer glittra och glimma jättefint i skenet från julgransbelysningen.

Svar: Åh tack snälla! Ja jag hoppas verkligen att det blir den effekten :)
Kontakt: [email protected]

2015-09-01 @ 19:43:49
URL: http://julstralandejul.blogspot.se
Postat av: Jennie

Ja det blev verkligen jättefint, kul med hemmagjorda saker i granen.

Svar: Tack så jättemycket! :)
Kontakt: [email protected]

2015-09-01 @ 19:55:27
URL: http://adventstid.se
Postat av: Anonym

Åh, vilken fin! Jag vill gärna ha en beskrivning på hur du gjorde.

Svar: Tack snälla! Va kul! Då slänger jag ihop en beskrivning nån dag framöver :)
Kontakt: [email protected]

2015-09-02 @ 06:51:58
Postat av: Jessica

Superfin! Ja, en beskrivning skulle inte sitta fel =)

2015-09-15 @ 14:19:17
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Anna Linda

Vilket tålamod! Imponerande.

Svar: Haha tack! 😊 det är lite pilligt men perfekt tidsfördriv framför tv:n ☺️
Kontakt: [email protected]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0