Julens nyheter från Fyrklövern

 
 
 
 
 
 
 
(Men alltså hur fint! Älskar inslagningen, snacka om att lägga ner tid, fick julstämning direkt!)
 
 I augusti så kom ett FedEx-bud och knackade på dörren och med sig hade han ett paket från Fyrklövern. Ett utskick med deras presskit då de släpper två nya motiv i den populära serien Disney Jul. Ni kanske undrar varför jag inte skrivit om detta tidigare? Olyckligt nog så var glasen krossade i paketet som jag fick så jag har fått vänta på nya glas. Ingen panik tänker jag, det var så många som skrev om detta för någon månad sen så det passar bra att jag skriver om det nu istället :)
 
Ni som hängt med några år kanske vet att jag älskar den serien och har själv en uppsättning tallrikar med sex motiv. Jag ska berätta om en liten jultradition som vi har i min familj. 2004 när serien lanserades så köpte min mamma ett varsitt glas till oss barn. Jag fick ett glas med motivet Askungen, min lillebror med motivet Musse och Pluto och min lillasyster med motivet Tomtens julverkstad. De där glasen dricker vi ur endast en gång om året och det är såklart på julafton, närmare bestämt exakt klockan 15:00 till Kalle Anka. Då dricks det iskall julmust ur de där glasen och det har varit vår tradition i 11 år, kanske verkar konstigt men det blir liksom ingen jul utan den traditionen.
 
Nåväl. Pressutskicket som jag fick innehöll två tallrikar och två glas, motiven på de nya tallrikarna är två av Disneys storsäljare Frost och Bilar. Jag har faktiskt gått och väntat på att Frost skulle komma som motiv ända sedan filmen blev en megahit, vore ju dumt att inte göra det menar jag. Sen går det ju inte att sticka under stolen med att barnen kommer älska de nya motiven :)
 
Som alltid så är motiven målade helt sagolikt vackert. Varenda liten detalj är perfekt! Det roliga med dessa tallrikar är att ju mer du tittar på dem ju mer kommer du se, små detaljer, färger du inte sett innan, spännande tycker jag :)
 
Glase får jag ju inte glömma heller! De är väödigt fina. Alltså riktigt riktigt tunna och prydda med guld, I love it. Man liksom känner när man håller glaset i handen att det är riktig kvalité som ligger bakom. Jag gillar att de är ganska neutrala och fina i sin form men sen att det finns en liten rolig twist över dem med lilla Tingeling på.
 
Här kan du spana in hela sortimentet från Disney Jul.

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag älskar Fyrklöverns produkter - sååå fina!! Vad trevligt att ni har gjort en egen liten tradition med hjälp av deras produkter; alla våra små egna jultraditioner är ju del i vad som gör julen såå underbar!!

Svar: Eller hur! Jättefina verkligen! :) Ja det är en mysig tradition vi har, måste fixa ett glas åt dottern så hon kan joina vår lilla tradition - såklart! :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-08 @ 10:50:00
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0