Ikeas jul 2015

 
 
 
 
 
Har smygtittat lite på Ikeas julsortiment och det faller mig faktiskt i smaken, jag själv är lite chockad för att även om jag gillar Ikea på alla sätt och vis så kan det ibland kännas för billigt och plastigt, visst hittar man väl alltid något guldkorn men det är aldrig liksom full träff, men i år tycker jag de lyckats bra av det jag sett! Det passar i alla fall mitt tema, mycket rött och grått och så slänger man in lite mässing i det, perfekt! :)
 
Jag blev faktiskt helt kär i de röd/vit-mönstrade tallrikarna, så snygga! Gillar glasen också, det är snyggt med rött glas till jul tycker jag. Det bästa är väl att eftersom det är just Ikea så kan man ju räkna med att komma undan ganska billigt, tror inte att man kommer få ge så mycket för varken tallrikarna eller glasen. Jättebra tycker jag för de där tallrikarna kommer nog endast användas i december, då vill i alla fall inte jag spendera så mycket pengar på tallrikar eller glas, eftersom det bara är en månad om året. Det gör jag däremot gärna om det är en, i mina ögon, klassisk servis som jag vet att jag kommer älska i många många år :)
 
Tycker faktiskt att Ikea har ryckt upp sig överlag den senaste tiden, de har kommit med många roliga kollektioner sedan i somras. Gillade SITTNING väldigt mycket, det fanns så mycket som jag ville ha, hade faktiskt kunnat köpa i princip allting men ville inte gå helt bananas så nöjde mig med servettringar, tygservetter i en jättefin grå nyans (jag vad annars liksom?) och underlägg i samma färg (ja jag har fått dille på grått) ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: minglittrigajul.blogg.se

Jag gillade också tallrikarna! Dom var väldigt fina, så det blir det att köpa till bland annat tallrikshyllan i köket :D

Svar: Åh ja! Gud så fint det kommer bli :) jag kommer hänga på låset dagen de börjar sälja dom för att veta att jag kommer få dom haha :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-03 @ 08:02:35
URL: http://minglittrigajul.blogg.se/
Postat av: Thereses jul

Härligt bilder och väldigt inspirerande! Så där vill jag också att min jul ska se ut. Tack för att du delade med dig :)

Svar: Ja jag med! Underbara bilder :) Det var så lite så! :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-03 @ 17:01:21
URL: http://theresesjul.blogspot.com
Postat av: Emma, Jul i fjällen

Åh, bild nummer två! Så fint!! Jag gillade både tallrikarna, servetterna, glasen o duken! O jag som sa till pappa härom dagen att jag inte ville ha nåt speciellt från IKEA när han skulle dit! Attans!

Svar: Haha typiskt! :) men du kan trösta dig med att de nog inte börjat sälja dem än, kanske om en vecka eller två. I alla fall här i karlstad :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-07 @ 19:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0