En riktig Pettson och Findus-jul

 
 
 
 
 
 
I julbloggsvärlden brukar vi ofta prata om att det vore så underbart att fira en riktig Barna i Bullerbyn-jul eller en jul à la Fanny och Alexander, det verkar vara idealet av jul för många av oss. Jag med kan jag erkänna. Astrid Lindgren visste verkligen hur man fångade upp julen och beskrev den på bästa sätt i både sina böcker och filmer, genuin julkänsla. Jag riktigt myser när jag ser juldelarna från hennes filmer. Denna kvinna alltså! Helt makalös. Fanny och Alexander har jag aldrig sett så kan tyvärr inte uttala mig om den filmen, alltså jag borde verkligen se den! Varje gång någon nämner den och jag säger att jag inte sett den så tror folk att jag skojar och så står man där med skäms-kudden haha. Får ta tag i det där i år ;)
 
Nåväl. Barna i Bullerbyn i all ära, men jag bara måste slå ett slag för Pettson och Findus, dessa bilder skriker julstämning för mig! Jag fullkomligt älskar dom och alla känslor bubblar i mig. Det är ju såhär en jul ska se ut enligt mig. Så mysig stämning, de packar upp julsakerna och julpyntar, julbaket, julbordet, myser framför brasan, öppnar julklappar, åh... Blir ju nästan lite kär haha :)
 
Har ni någon film eller saga som ni tycker förmedlar den där magiska julkänslan för er? :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: joanna-livet med Asperger

Haha jag undrar hur många gånger vi sett Persson och Findus julkalendern tillsammans och du kunde varenda replik:D

Svar: Haha, kan fortfarande alla repliker hihi ;) Och om möjligt så är Jonte ännu vassare på dem! :D
Kontakt: [email protected]

Postat av: Jennie

Åh jag håller helt med, superfina bilder. Här är två favoriter Eddie och julen samt Mamma Mu firar jul, den sista har också riktigt härliga bilder. Och så Kajsa Kavat om vi pratar Astrid Lindgren :)

Svar: De två första har jag aldrig läst så det får jag ta och göra i jul, tack för tipset! :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-12 @ 18:03:29
URL: http://adventstid.se
Postat av: johanna

Jag håller med dig, superfina bilder. Tänk om man kunde få en sån jul!

Svar: Ja det vore himla mysigt :) Kanske i mitt nästa liv ;)
Kontakt: [email protected]

2015-10-12 @ 19:22:31
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Amanda - A holly jolly christmas

Jag älskar Pettson och Findus! Men en annan favorit är den gamla boken Johans jul:)

Svar: Den har jag aldrig läst, det måste jag göra denna julen! :) Tack för tipset! :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-12 @ 20:37:23
URL: http://www.ahollyjollychristmas.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0