Duka i varma färger till julen - Rött, grått och guld

 
 
 
 
 
 
 
 
Hej på er!
Mitt tema i år som jag ska ha är ju rött, grått och guld, detta är något som främst gäller i julgranen egentligen och vardagsrummet, det är inte direkt så att hela hemmet kommer gå i de färgerna. I alla fall så ville jag testa att duka med de färgerna och titta bara så fint det blev, känner mig riktigt nöjd! Det är varmt och härligt! Har haft vitt, vitt, vitt i så många år nu så det kan vara roligt att göra nånting annat, även om jag måste medge att mitt hjärta nästan stannade häromdagen när jag var på Åhlens och såg hur de hade dukat en vintervit dukning med silverdetaljer. Nåväl, det ena utesluter ju inte det andra så duka kan jag ju göra lite hur som när jag vill :) 
 
Fullkomligt älskar mina tallrikar och bestick som jag fick av min darling när jag fyllde år för två veckor sedan. Hade önskat mig det så det var ju perfa att han faktiskt lyssnade på vad jag ville ha för en gångs skull hihi. Det är den mest perfekta grå färgen på tallrikarna och besticken skimrar i en underbar mässing.
 
På tallrikarna ligger det lingonkransar som jag band ihop tidigare idag och det är ett tips att ge sig ut i skogen nu innan snön kommer och plocka på sig, förvara det sedan i frysen. Kransarna ligger där och väntar på att få komma upp om några veckor :) De kommer jag hänga i ett fint band någonstans, inte riktigt bestämt vart än.
 
Trevlig helg och Halloween till er! ♥

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jäklarns va fint! DU är grym på det där med matchning och få det att se både proffsigt och mysigt ut på samma gång!

Svar: Men tack fina du! Blir alltid så glad av dina kommentarer! ^^
Kontakt: [email protected]

2015-10-30 @ 19:29:05
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Emma, Jul i fjällen

Så fint det blev! Och som du säger, varmt o mysigt!! Spara vitt o silver till nyår, då passar det bra tycker jag! Så får du använda båda ;)

Svar: Tack så jättemycket! :) Ja men så tänkte jag också! Bara julhelgen är förbi så ryker allt det röda och det kommer bli vitt, vitt, vitt med silver och guld, så snyggt det med :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-30 @ 20:32:00
Postat av: Andrea

Så fint!! Var har du hittat de vackra servettringarna? Letar efter typ exakt sådana till jul :)

Svar: Tack snälla! :) jag köpte dem faktiskt på TGR nu i veckan, riktigt kap! 30 kr för fyra stycken :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-30 @ 21:57:44
URL: http://mykindofchristmas.blogg.se
Postat av: Josefines jul

Så snyggt!

Svar: Tack snälla! :)
Kontakt: [email protected]

2015-10-30 @ 21:57:51
URL: http://www.nouw.com/josefinesjul
Postat av: Jessica

Åhh, jättefint! Jag har haft dille på grått i några år nu, det är ju så snyggt. Och går ju att matcha med sig självt liksom, eftersom det finns å många olika nyanser.
Men som sagt: Jättefin dukning. Trodde att det var pressbilder från någon butik först! :D

Svar: nej trodde du, på riktigt?! :D Vad glad jag blir! Tack snälla!! :) Vilken komplimang ^^
Kontakt: [email protected]

2015-10-31 @ 10:21:25
URL: http://www.babyitscoldoutside.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0