Julens underbara blommor

 
 
 
 
Hemma hos mig finns det inte en enda tomte, jag vet inte varför egentligen, jag hittar aldrig någon riktigt fin. Antingen är de för plastiga, eller så ser de billiga ut, eller så matchar inte färgerna mitt tema. Jag är på jakt efter den perfekta tomten som inte tar för mycket plats, utan mest flyter samman med den övriga inredningen. Jakten fortsätter...
 
Något jag däremot har tonvis med under jul är blommor och växter. Jag älskar julens blommor! Favoriterna är hyacinter, alltså inget slår hyacintdoft, jag fullkoligt älskar den och utan den skulle det inte vara jul. Amaryllis och julros är också några av favoriterna. Dessa tre växter har jag kombinerat i en julgrupp på skänken, fast på ett lite nyare vis. Varje blomma sitter i en egen glasvas och sen har jag ställt ihop dem, blev riktigt snyggt, dock lite svårt att fånga det på bild. Egentligen står det en stor spegel bakom (tror den skymtar på någon bild) men just när jag tog dessa foton fick jag ta bort den och ställa dit lite halmkransar. Det var i och för sig också jättefint, men det blir på tok för tomt på övriga väggen så nä, spegeln får åka tillbaka.
 
Det fiffiga med att ha spegeln bakom är ju att blommorna speglas så det ser ut som att det är dubbelt så många och det gör det hela ännu maffigare och finare! :)

Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Smart med spegeln! Jag älskar också hyacinter :)

Svar: Ja men visst är de underbara <3
Kontakt: [email protected]

2015-12-10 @ 09:38:26
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Susanna

Du har den absolut smakfullaste och inspirerande julbloggen.

Svar: Men åh tack snälla!! Herre gud vilken fin kommentar, tack verkligen! :) <3
Kontakt: [email protected]

2015-12-11 @ 20:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0