Nu kör vi!

 
Första september är här och nu tycker jag att vi gott kan ta och köra igång med julbloggen. Jag har allt längtat lite smått efter julen emellanåt, kanske inte fullt så mycket som vanligt men det har nog sin förklaring i att jag helt enkelt inte har haft tid, ja som ni ser så har jag under det gångna året gått och blivit mamma :)
 
Låt mig presenterna Nelly. Hon kom till oss i juni så det här med mammarollen är fortfarande lite ny men samtidigt känns den så självklar och som att det alltid har varit såhär :) Ja, Nelly kommer nog dyka upp titt som tätt här i bloggen, det känns liksom som att min förälskelse i julen tiodubblades när hon kom. till världen haha.
 
Gissa om jag är sugen på att julblogga, julstöka och jula till det på högsta nivå i år!
Förra julen var fruktansvärd för mig. Jag var i början av graviditeten och mådde piss-jävla-dåligt rent ut sagt. Jag var trött som tusan (daaah, tror alla gravida känner igen sig) och som grädden på moset så mådde jag fruktansvärt, katastrofalt illa och spydde varje dag, ja hualigen det var inte så jäkla rockigt kan jag meddela. Det där med julmys, julmat och julgodis blev det minimalt av ifjol så gissa om jag har en del att ta igen denna julen?!
 
För er som hängde med förra året, så är det ju ingen nyhet att vi har flyttat. Känns skönt att ha lite mer än de fjuttiga 45 kvadraten vi bott på i fyra år, nu har jag 84 så jag kommer gå bananas med julpyntet, ja det känns liksom som att det inte finns någon hejd på mig själv denna julen.
 
Åh! Nu är vi snart där! Och det kommer bli awesome. Icke att förglömma är ju att det är resan dit som är roligast och den ska vi fylla med både det ena och det andra.
 
Välkommen gamla trogna läsare och välkommen alla nya som hittat hit! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Välkommen tillbaka för i år! Och godjul...! ;)

Svar: Haha, tackar Linn! :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-01 @ 22:25:49
Postat av: Lina

Men åh, Grattis till att ha blivit mamma!

Svar: Tack så jättemycket Lina! Det är helt helt underbart :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 07:13:47
Postat av: Sara Sundberg

Hurra hurra! Jag känner peppen :D

Svar: Yey! ^^
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 07:22:34
Postat av: Victorias Jul

Ett stort Grattis till den söta lilla tjejen. Kul att du har börjat blogga igen, du har varit saknad. Ja julen blir faktiskt så mycket bättre när man får barn och den blir bättre och bättre för varje år tycker jag.

Svar: Åh tack snälla Victoria! :) Ja men precis! Det känns faktiskt som att det bara kommer bli bättre ju äldre hon blir, man ser på julen med nya ögon känns det som :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 07:38:59
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Men så underbart, Emelie!
Det verkar vara ett julbloggsbäbisår i år!

Stor kram

Svar: Tack snälla Erica! :) Haha ja jag såg att det var en riktig babyboom bland oss julbloggare, mysigt! :) Kram
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 08:34:23
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: johanna

Först och främst - stort grattis! :) Och sen, kul att du är igång igen. Det här ser ut att bli en bra julbloggs säsong :)

Svar: Men tack snälla Johanna! :) Tror den kommer bli toppen!
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 09:05:44
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Grattis! Dubbelt julfirande låter ju toppen i mina öron :)

Svar: Tackar! :) Ja men visst gör det, all in som gäller i år! ;)
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 11:02:34
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Jessica

Hurra för comback och supergrattis till bebban - supergullig!!!
Det verkar gå trend bland julbloggare att föda barn i år så jag tycker det ska bli extra kul att följa din blogg eftersom jag också ska bli mamma.
Jag har haft turen att inte må illa något, men däremot sätter fogarna mig på plats numer. Stillasittande är bra för julfimstittande, men blir minst sagt tråkigt i längden =)

Svar: Tack snälla Jessica! :) Haha ja jag såg att vi var ett helt gäng som skulle få små bebbar i år, så mysigt! Blir extra kul att följa alla då :) Ja de där fogarna kan dra långt åt fanders, fick fruktansvärt ont i dom i vecka 25 och hade det till slutet, orkade knappt gå tio meter innan jag flåsade som en 80-årig tant, att veckohandla var minst sagt ett projekt som jag tycker borde ha resulterat i nobel-priset! Men så fort lillan var ute försvann allting så det blir bättre :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 11:10:45
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Amandas jul

Men vilken sötnos! Grattis! Och kul att du är tillbaka :)

Svar: Tack snälla Amanda! :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 12:21:47
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Maries strålande jul

Stort grattis till er söta lilla tjej!

Svar: Tack så jättemycket Marie! :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 16:42:28
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Grattis!

Svar: Tack så jättemycket! :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 17:46:26
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Annie

Grattis! Vilken go' liten tjej! Du är lyckligt lottad! Och den klart snyggaste sparkdräkten jag har sett!!

Svar: Men söta du tack snälla!! :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-02 @ 22:15:05
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se/
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Grattis till er söta dotter, gud så mysigt!! :))

Svar: Tack så jättemycket! Ja det är supermysigt hihi :) kram
Kontakt: [email protected]

2014-09-03 @ 07:36:13
URL: http://minglittrigajul.bogg.se
Postat av: Tomtenissan

Grattis! Vilken sötnos...

2014-09-30 @ 20:19:55
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0