Men va?! Nej!

 
 
Men alltså, vad är det som händer? Ingen nubbe, inget dopp i grytan, ska vi inte fira nån jul?
Jo det är klart att vi ska, vi förstår bara inte varför julen måste se likadan ut från år till år.
Det är ju det som är meeeeeeeningen med julen!
 
Citat: Svensson Svensson firar jul, mitt i julgröten. Skämt å sido. Såg ju till min stora förvåning att Aladdin ska plocka bort trillingnöten ur sina askar för att ge plats åt två stycken nya, nämligen hallon/lakrits och fläderblom.
 
Jag har sett många upprörda kommentarer angående detta haha, väldigt roliga dock. Nä men vad ska man säga? Min första reaktion var men va?! NEJ! Inte MIN trillingnöt, för det är precis vad den är, det brukar alltid vara jag som snor åt mig den där trillingnöten före alla andra, det är nämligen en av de få pralinerna i den där asken som jag gillar, så det var ju tråkigt.
 
Å andra sidan så kan det ju vara roligt med lite förnyelse, fast djupt inne i själen så är jag väl en ganska traditionell människa när det kommer till det mesta så jag gillar väl inte när de ska gräva och röra om i grytan, komma med specialsmaker hit och dit och sätta konstiga smak-kombinationer på klassiskt julgodis.
 
Nej, jag hade nog velat ha kvar den där trillingnöten ja, de kunde väl ha plockat bort det där äckliga lövet som smakar kaffe istället? En positiv sak i alla fall är att den äckliga körsbärslikören försvinner så hallelujah för det! :)

Kommentarer
Postat av: Victorias Jul

Nog för att dom byter ibland men trillingnöten kunde ju fått vara kvar. Inte för att jag brukar köpa sådana askar längre men ändå :)

2014-09-30 @ 19:41:41
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Ammie

Ja, varför trillingnöten? Det är ju den man "tävlar" om att hinna ta först varje år :P

2014-09-30 @ 20:09:25
URL: http://ammies.se
Postat av: Amandas jul

Håller med men samtidigt smakar ju trots allt Marabous helnöt likadant ;) Synd dock att nyheterna inte föll mig i smaken alls....men men, Aladdin är ju tradition så man får väl köpa den ändå :)

2014-09-30 @ 20:45:47
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Jag tycker de nya sorterna verkar spännande, men det finns ju andra sorter de kunde ta bort i stället.

2014-10-02 @ 20:24:58
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0