Juldukning: Natur och guld

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag fullkomligt älskar att bjuda över vänner på middag, inte bara för sällskapets skull utan för att man får en anledning till att duka fint, det är faktiskt bland det roligaste jag vet! I år tänkte jag därför bjuda på lite olika dukningar med olika teman, vi får se hur många jag hinner men målet är i alla fall att hinna med så många som möjligt. Det kan ju vara bra att börja i tid då tänker jag.
 
Det är kanske svårt att få dukningarna att bara andas jul just nu, det mesta julpyntet ligger som bekant nerpackat i sina lådor fortfarande men jag försöker göra så gott jag kan med det som finns! :)
 
Så först ut börjar vi med en ganska neutral dukning, enkel, den är inte särskilt tidskrävande och den kan man ju börja nyttja redan nu om man får lite gäster på middag :)
 
Dukningen skriker ju inte direkt guld, det kan nog vara så att det till och med ser ännu mindre ut på bild, men det är guld i dekoren, lyktorna, de små ljushållarna på tallrikarna och även de är målade med guld, mer om det i ett annat inlägg.
 
Nåväl, en enkel dukning som sagt.
Nästa gång satsar jag på en röd dukning så får vi se vad det resulterar i :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lylv

Åh, vilken jättefin och julig dukning! Nu blir jag riktigt inspirerad att bjuda hit folk, bara så att jag kan få duka ett fint bord... :)

2014-10-13 @ 20:43:16
URL: http://lylvsjul.blogg.se
Postat av: Jessica

Superfint! Jag älskar ljusen på kanten!!!

2014-10-13 @ 20:44:18
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Linda

http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/2013/11/29/13281/

Såg detta och tänkte det kanske var nått för dig ☺

2014-10-13 @ 23:06:02
Postat av: Luna

Oj, vilken mysig dukning. Varm och stämningsfull :)

2014-10-15 @ 12:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0