Julkort

 
Hej på er allesammans!
Här ekar det tomt som vanligt, jag vet inte vad det är med mig, jag kommer liksom inte igång med bloggen i år känns det som, fast jag vill! Jag har ju så mycket inspiration och jag pysslar hej vilt om dagarna, just nu är det väl mest dopet som är i fokus och det kanske är därför som julen kommer lite åt sidan just i år.
 
Häromdagen så kom det som en snilleblixt i mig, men herre jesus det är ju jul snart! Det är advent typ nu! Eller ja, ganska så snart! Och vad har då jag, Emelie Larsson, plaerat inför den stundande advent då? Öh... hm.. ingenting? 
 
Fattar ni känslan eller?
Jag brukar ju faktiskt börja pynta i mitten av november och det riktigt kliar i mina fingrar till att faktiskt få börja pynta utan att varenda människa ska säga att man är skvatt galen som börjar så tidigt. Vid den här tiden brukar hela planen vara klar liksom, inredning sitter som en smäck i mitt huvud och väntar bara på att få komma fram, julbakslistan är absolut klar efter att ha rekat föregående års julmagasin med diverse recept, julklappslistan brukar då i alla fall ha kommit längre än bara en enda inköpt julklapp, oj oj oj, hur ska det gå egentligen?!
 
Men vet ni vad?
Jag chillar lite. Det är inte så jäkla noga har jag kommit på. Jag älskar julen, jag kommer gå all in, det vet jag, men jag är i ett sånt där skönt, soft, flow där det liksom inte spelar så stor roll om jag inte hinner alla saker som jag vill, jag är mest glad över att bara få umgås med min lilla familj om dagarna, helt underbart :)
 
Nåväl, appropå bilden till inlägget, så försökte jag mig på en liten julkortsfotografering med min busiga lilla 4-månaders här hemma, det var liksom ingen hit. Annars brukar hon vara den största linslusen som finns och le stort och glatt när kameran kommer fram, men just idag tror jag hon lekte lite av en diva faktiskt, tittade bort och man liksom såg att hon tänkte: Hey mom, put that thing away, okaaaayyyy??? 
 
Jaja, du är bossen, vad kan jag säga liksom?
 
Ett tips bara!
Här är det ju ganska stilla trafik men jag är faktiskt bättre på instagram och kommer uppdatera mer frekvent där, så om ni inte vill missa något så kan ni följa mig där! :) @bakealiciousbyemelie
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, julkortstagning. Jag hoppas min dimper ut i början av december, då ska jag sno din idé ... och förhoppningsvis har den helt nybakade lilla bullen inga divalater än ;)

Svar: Hahahaha! Nä vi får hoppas att lillen inte föds med det i alla fall ;) Så roligt nu när man har barn och får göra fina julkort med dom, håller tummarna för att din bestämmer sig för att komma ut "i tid" så att du hinner! :)
Kontakt: [email protected]

2014-11-04 @ 21:28:57
URL: http://julilaloland.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0