Identitetskris! Hjälp, någon?!

Såhär såg det ut förra året, vitt och natur, guld och silver
 
Herre gud vilka tappra läsare jag har! Ni är ju bara för gulliga som kikar in här dagligen fast det ekar tomt. Jag vill ju dock inte att det ska göra det men det känns som att jag är mitt i en, ja vad ska vi kalla det, identitetskris..?
 
Jag brukar alltid ha en väldigt klar och tydlig bild över hur julen ska se ut hemma hos oss. Vad som skall bakas, vad som skall köpas, vad som skall fixas och framför allt, hur det ska inredas här hemma. Inredning ligger ju som bekant väldigt nära mig och jag älskar det. Problemet är bara att under övriga året så har jag en svart/vit grafisk inredning, väldigt stilrent, inte en massa plåtter om man får uttrycka sig så, men under julen så vill jag ju vara tvärtom! Jag vill ösa på med plåtter och massa mysiga saker! Jag vill ha en traditionell, klassisk, mysig jul à la Barnen i Bullerbyn med ett stort, rött hus på landet (det vill jag i och för sig övriga året också men jag får nöja mig med en lägenhet tills vidare!) och jag vill ösa på med granar i alla vrår, mysiga kuddar och renfällar och ditten och datten.
 
MEN HUR SATAN SKA JAG LYCKAS MED DET DÅ???!!!
 
Fina Helena hade lösningen på det problemet och håller numera på att skapa sitt drömjulhus i form av ett sött litet dockskåp. Så smart. Jag borde också göra det, men samtidigt så måste jag komma fram till en lösning på mitt problem som jag har just nu.
 
Sen har jag ju som bekant varit väldigt snål med färg. Här har det vita dominerat och naturen har kompletterat, men nu känner jag bara vitt? Alltså vitt? Hur tråkigt är det inte med vitt? Jag vill bara gå bananas och måla en mörkröd fondvägg i vardagsrummet! Upp med röda gardiner i sammet och in med massa guld och grönt! Ja men ni hör ju, vad fasen är det som händer?
 
Jag började för övrigt att julpynta häromdagen, men allt står utspritt över hela golvet för jag vet inte hur jag vill ha det, och jag vet inte ens om jag vill ha sakerna från tidigare år, för det passar inte in.... fast igen, jag vet ju inte vilken stil jag vill ha.
 
Vilka problem man kan ha!
 
HJÄLP NÅGON??!!!
 
Någon som har samma problem?
 
Funderar på att slänga upp julgranen och jobba mig utifrån den, julgranen är i princip det enda som behövs för att skapa julstämning hos mig! :)

Kommentarer
Postat av: Lillie - Merjul

Jag förstår precis vad du menar. Jag har också lite problem att hitta min julinrednings-identitet sen jag flyttade hemifrån för några år sen. Har liksom inte hunnit samla på mig så mycket julpynt plus att jag avvaktar med att köpa saker då jag inte vet hur jag vill ha det sen när jag köper lägenhet eller hus efter att jag tagit examen och hittat jobb.

Men jag kom och tänka på en sak nu, vi skulle haft en julbloggsträff där vi träffas och bytar julpynt med varandra. På så sätt skulle man kunna uppdatera sitt julpynt utan att behöva ersätta allt med nytt.

2014-11-20 @ 18:31:36
URL: http://merjul.blogg.se
Postat av: vita_margarita

Nja, det problemet har inte vi. Vi kör all-in på en röd gammaldags jul varje år. Eventuellt kan något nydesignat trilla in, men vi är lite konservativa. Sa jag lite?? *fniss*

2014-11-21 @ 06:02:28
URL: http://vitamargarita.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0