Julen kom tidigt i år!

Wiiihooo! Första inlägget på julbloggen för i år! Snacka om att jag längtat och nu är stunden äntligen kommen! Än är det länge kvar tills jag får julpynta och fylla mina dagar med julshopping, julbak och massa mys men under tiden så kan man ju alltid längta, och det är precis vad jag gör! Längtar. Men hey, om ca en månad börjar alla tidningar släppa sina julnummer, butikerna fylls på med julsaker och de flesta börjar handla julklappar. Glögg kommer i massor och julmusten inhandlas för de flesta, så ja ä int' bitter som Robert Gustafsson skulle ha sagt :)
 
För övrigt så var jag på min fina kusin Jessica och hennes man Tobias bröllop i helgen uppe i Jämtland och man kan säga att julen kom tidigt i år, i alla fall smakmässigt. På menyn stod nämligen hjortytterfilé med lingonchutney (jul för mig) och kanelsky (jul för mig). Till kvällsvickning väntade det, hör och häpna, Janssons frestelse! Inte för att jag äter Janssons men det var ju ändå känslan jag tyckte om, doften av Janssons gillar jag faktiskt och den sprider en riktig juldoft, så jag fick mig en dos med julkänsla och den kommer jag leva länge på.
(bild från ica.se)
 
Det här tycker jag var ett roligt alternativ! Istället för att göra Janssons i en stor form kan man ju göra flera mindre varianter i portionsskålar om man kanske ska ha en finare middag under december månad. Elegant och snyggt.
 

Kommentarer
Postat av: martina

Är så glad att du är tillbaka, så att man får följa dig under hösten:)

Svar: åh tack! Så roligt att höra, du är varmt välkommen tillbaka :)
Kontakt: [email protected]

2013-09-10 @ 19:21:49
Postat av: Jul hos Linda

Härligt att du är igång nu, har längtat som bara den efter livstecken från bästa julbloggen! :)

Svar: Men va sött sagt! Tack Linda! Du gjorde verkligen min dag nu :) kram!
Kontakt: [email protected]

2013-09-10 @ 21:37:11
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Härligt att du är på banan igen.
London är jag också sugen på, men har inte riktigt råd efter att ha shoppat lägenheten haha

Kram

Svar: Haha nej! Fast att shoppa till lägenheten är nog ändå snäppet roligare så jag tycker det var rätt val :) Som det ser ut nu finns det en chans/risk att vi får en ny lägenhet inom de närmaste månaderna och då kommer jag ju gå helt bananas med ny inredning så min London-resa ligger nog lite i fara i så fall ;) kram
Kontakt: [email protected]

2013-09-10 @ 22:31:34
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Anans Jul

Kul att se att du är igång igen! Kul idé med Jansson i småportioner. Kanske vore något till glöggfest om man vill ha något mer matigare oxå!?

2013-09-11 @ 09:15:24
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Ja nu har jag ju inte bara shoppat TILL lägenheten. Jag har köpt mig en lägenhet :-D
Håller tummarna för att ni får ny lya!

Svar: Oj jösses! Fasen så roligt! :D Det är ju rena drömmen att få äga sin egna lägenhet. Så kul för dig! :)
Kontakt: [email protected]

2013-09-11 @ 16:28:24
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Axelina

Åh vad roligt att du är tillbaka :D

Svar: Åh tack!!! :)
Kontakt: [email protected]

2013-09-11 @ 16:47:17
URL: http://ourchristmas.blogg.se
Postat av: Elin

Jag måste säga som de andra, roligt att se att du är igång, du är ju en av favoriterna! :P
Har tänkt emellanåt nu att du bör sätta igång snart, men nu så! Hehe :)

Och ja, snart börjar det fyllas på i butikerna, har inte tänkt på riktigt att det är så snart de börjar med det, så blev glad när jag läste det, haha :P

2013-09-11 @ 17:06:42
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/
Postat av: Amandas jul

Välkommen tillbaks! :)

Svar: Tackar tackar! :)
Kontakt: [email protected]

2013-09-11 @ 21:19:39
URL: http://amandasjul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0