Lusselelle

 
Nu är det såhär va, att en av de allra bästa dagarna jag vet på året är självaste Luciadagen, den är så otroligt mysig och jag har så himla fina minnen från mina tidigare luciafiranden. Jag fullkomligt älskar att sjunga så det var ju alltid en fröjd när man redan i oktober började öva på alla julsånger man skulle sjunga i luciatåget.
 
Det var också så mysigt att kliva upp så tidigt på morgonen och klä sig i vitaste vitt och sätta en fin luciakrona på huvudet, man kände sig en aning majestätisk på något sätt och man kände sig så otroligt vacker och framför allt lycklig! :) Nu har ju inte jag varit med i något lussetåg på ca fem år, inte sedan min skoltid alltså och jag har tänkt varje år att jag ska lussa för min sina sambo, komma tidigt tidigt på morgonen med en stor bricka med lussebullar och varm choklad och allt möjligt gott, men det har aldrig blivit av. Förra året var jag dock väldigt nära! Jag hade sett till att låna med mig min gamla luciakrona med plastljus hemifrån, men... jag hade glömt att kolla om den verkligen funkade, vilket den inte gjorde... Så det blev inget luciafirande för mig den dagen...
 
Men i år ni kära vänner, i år ska jag allt få på mig denna vita skrud och jag ska ha en riktig luciakrona med riktiga ljus. Jag har precis köpt mig en luciakrona som denna ovan på blocket och jag ska klä den med fint lingonris och röda band, åååhhh jag är så spänd och exalterad! :)
 
Nu kan man ju tycka att det är väldigt onödigt att lägga ut pengar på en sådan här luciakrona och man kan nog tycka att det är ännu mer ondöigt att ens vara lucia i min ålder och speciellt när det bara är för ens sambo, men det tycker inte jag. Jag tycker att en lucia i sig är så vacker och jag blir alltid så lycklig på luciadagen, så jag tänker strunta i vad alla tycker om den saken och lussa för min underbara sambo! :) Och sen när vi får barn och dom ska lussa så ska jag lussa med dom, iförd min fina krona, för jag tänker göra mitt lussefirande till en tradition.
 
För vem gillar inte traditioner? :)
 
Kram! ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Victorias Jul

Vad mysigt att lussa för sambon

Svar: Ja det tycker jag också :) Längtar redan nu! ^^
Kontakt: [email protected]

2013-10-22 @ 20:49:43
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Ann-Charlotte

När jag växte upp så lussade alltid jag och min yngre syster för våra föräldrar på luciamorgonen. Mina föräldrar har sagt efteråt att de tyckte det var jättemysigt:))) Syrran har uttryckt en önskan om att hennes barn skulle kunna göra något sådant för henne och svågern på lucia, men det kommer nog inte att ske... Jag tror att din sambo och framtida barn kommer att tycka att det är en jättemysig tradition-och man kan inte ha för många jultraditioner!!

Svar: Men vad mysigt :) Ja jag brukade lussa för mina föräldrar när jag var liten och de tyckte det var jättemysigt :) Haha så sant så sant, man kan ALDRIG ha för många jultraditioner! :)
Kontakt: [email protected]

2013-10-22 @ 21:45:30
Postat av: Charlotte

Men åh vad mysigt! Jag ska minsann göra något liknande för min sambo, han älskar när jag sjunger för honom :)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra! :)
Kontakt: [email protected]

2013-10-23 @ 09:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0