Love Actually

 
Idag är jag hemma från jobbet med huvudvärk så idag myser jag med den ultimata kuckelimuck-medicinen à la Karlsson på Taket, ett tjugotal tända ljus och min absoluta favorit bland julfilmerna Love Actually. Trots huvudvärken jag har så har jag haft sämre dagar om man säger så :) Mysigt som attan. På det blir det lite lyxig hemmagjord varm choklad med lätt vispad grädde på toppen och ett puder av kakao, mmm....
 
Denna filmen är den ultimata Emelie Larsson-filmen, den innehåller tonvis med kärlek och den utspelar sig på julen, det kan liksom inte bli mer rätt och mitt i prick! Älskar lill-killen som lär sig spela trummor för att impa på tjejen han är kär i, älskar historien med Colin Firth som friar till en kvinna som han inte känt särskilt länge och som han heller inte kunnat ha en konversation med i ord, men de bara visste att de var rätt för varandra för att de kände det, ja, sån där löjlig och överdriven kärlek gillar jag att se på film :) Sen bara måste man ju älska den lilla med ack så avgörande insatsen som Rowan Atkinson gör som butiksbiträdet när han skall paketera en julklapp, haha, skrattar högt för mig själv bara jag tänker på det!
 
Den här filmen är en sån där film som jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna på, den här och Djävulen bär Prada, jag skulle till och med kunna se hela filmen nu och starta om den igen direkt när den är slut, ni vet som små barn kan göra, att de kör samma rulle säkert tjugo gånger innan de byter film?
 
Har ni någon sån film som ni ALDRIG tröttnar på och kan se om och om igen?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det där är min sån film, kan kolla på Love Actually sååå många gånger.
10 orsaker att hata dig är också en sådan film, tillsammans med the Holiday och Pocahontas.

2013-10-09 @ 15:08:32
Postat av: Amanda

Det där är min sån film, kan kolla på Love Actually sååå många gånger.
10 orsaker att hata dig är också en sådan film, tillsammans med the Holiday och Pocahontas.

2013-10-09 @ 15:08:32
Postat av: Nilli

Jag älskar också Love Actually, men har nog aldrig sett hela två gånger på rad! ;) Däremot vet jag inte hur många gånger jag sett The Holiday, den kan jag lätt se två gånger på raken (och har gjort det flera gånger...)! (Kollade även på Pretty Woman 1-2 gånger VARJE DAG när jag var 12...)

2013-10-09 @ 17:15:57
URL: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Love Actually är underbar. Har sett den mååånga gånger!

2013-10-09 @ 22:06:52
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: josefine

Känner likadant för den filmen! Såååååå underbar!

2013-10-09 @ 22:15:29
URL: http://tusenjuleljus.blogspot.com
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Den och The Holiday är mina absolut mysigaste och härligaste filmer! Man kan inte se dem för många gånger :)

2013-10-09 @ 22:31:21
URL: http://ljuvajul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0