Julpyssla med tejp


 
 
 
 
 
 
Vad gör man när man är sjuk och är en sån person som hela tiden måste hålla sig sysselsatt med någonting men för den sakens skull inte kan göra något jääääääätteansträngande just idag? Tja... Man kan ju alltid pyssla med snöre och tejp, enkelt och behöver knappt någon kraftansträngning alls!
 
Att pyssla med mönstrad tejp är ju knappast någon nyhet, det är något som varit väldigt poppis de senaste åren och jag vet med mig att det jag visar nu har andra julbloggare visat redan förra året, men man har ju sin egna touch på det hela och jag gjorde det mest för min egen skull, dels för att det är kul att pyssla och dels för att det kommer bli jättefint att ha till jul.
 
Man kan alltså göra en vimpel med enkelt hampasnöre och bara tejpa på snöret och sedan klippa till två sneda vinklar för att forma en triangel. Man kan även tejpa utsidan på ljus, jag tog mina juldoft-ljus som köptes förra julen men som aldrig hann användas, dessa är så speciella i sig så de kunde lika gärna få kläs i en snygg skrud. Då kan man ta fram ett speciellt ljus med ett speciellt utseende till ett riktigt speciellt tillfälle (läs typ alla dagar i december månad haha). Jag orkade inte sitta och tejpa alla vanliga värmeljus som finns i en hel förpackning vilket brukar vara 100 stycken ;)
 
Ett annat tips är ju att man kan göra vimplar på pinnar, typ grillpinnar, tandpetare eller fina sugrör i papper som man kan använda och dekorera tårtor och cupcakes med, så fint! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jul i fjällen

Visst är det smart?! Jag brukar göra det i sådana ljuslyktor där hela värmeljuset syns, inte bara till jul :)

Kommer du ihåg vart du köpt tejpen som du använt till vimplarna? Har varit på jakt efter ett sådant riktigt juligt mönster :)

Svar: Jag har köpt alla på Panduro, de säljs i set om 3 stycken och tror jag gav en tia för tre stycken, på deras rea, men tror de ligger på ca 30 kronor i vanliga fall :)
Kontakt: [email protected]

2013-10-09 @ 17:05:03
URL: http://julifjallen.blogspot.se
Postat av: Jul hos Linda

Man blir så himla rastlös av att vara sjuk, ja! Krya på dig :)

2013-10-10 @ 05:56:30
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Ann-Charlotte

Vad fint det blev! Jag har själv varit sugen på att dekorera värmeljus, men jag har inte hittat någon snygg julmönstrad tejp. Undrar precis som tidigare läsare var du köpt tejpen? Den var jättefin:)

Svar: Jag har köpt alla på Panduro, de säljs i set om 3 stycken och tror jag gav en tia för tre stycken, på deras rea, men tror de ligger på ca 30 kronor i vanliga fall :)
Kontakt: [email protected]

2013-10-10 @ 14:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0