Då försöker vi igen då

Sveico Struvjärn, stjärna & klöver
 
Alltså, förstår ni hur arg jag är just nu?!
Igår gjorde jag ett blogginlägg, ett väldigt innehållsrikt sådant, ni vet ett sånt som tar ett tag att knåpa ihop och som innehåller diverse fina rader som bara poppar upp i huvudet en enda gång. Jag tryckte på publicera, det stod att inlägget hade publicerats, awesome tänkte jag och stängde ner allting och idag när jag kollar så är det bara rubriken som blivit publicerad?! Ja men vad FAN tänkte jag. Jäkla skit.
 
Så. Vi får helt enkelt börja om. De säger ju att det finns en mening med allt så det finns säkert någon logisk förklaring bakom detta också av snubben där uppe.
 
Jag satt alltså och bläddrade i gamla jultidningar från föregående år häromdagen och hittade då ett reportage där de hade gjort så kallade struvor. Det var riktigt fint och jag blev lite sådär nyfiken ni vet. Jag har ju aldrig ätit en sådan i hela mitt liv och jag vet knappt vad det smakar, men som kom jag ihåg att vår älskade Ernst hade ett julavsnitt för några år sedan där han gjorde just struvor och han sa att det smakade som våfflor, jag menar våfflor är ju gott och så är de sååå fina, är inte det en vinnande kombination så vet inte jag alltså! :)
 
Googlade runt lite och såg att diverse webbshopar sålde detta så jag beställde hem de som är på bilden ovan från bagaren och kocken. Ska bli riktigt spännande att testa något nytt nu til jul! :)
 
Och appropå nytt så sitter jag och försöker knåpa ihop massa nya varianter på gamla klassiker att baka, har några i huvudet som jag tror kommer bli riktigt goda, försök nummer 1 inleds i morgon och lyckas det så kommer jag givetvis dela med mig av receptet :)

Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Älskar struvor!! Så gott :-)
Ska nog sno morsans struvjärn - för det har inte blivit använt på de senaste 20 åren...

2013-10-15 @ 09:54:50
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Nilli

Jag har gjort struvor ett par gånger, för massa år sedan, och det är sååå gott! Som krispiga våfflor! Senaste gången jag skulle göra gick det åt skogen och smeten bara rann av järnen, vet inte vad som gick fel det hade funkat perfekt flera gånger förut, så jag blev lite skrämd och har inte tyvärr inte gjort det sen dess. Men jag har gått och funderat på om jag inte skulle ta revansch över struvorna i år! ;) Lycka till! (Hoppas jag inte skrämt dig nu...)

Svar: Jag tycker helt klart att du ska ta revansch! :D Och mitt motto är (eftersom jag bakar så mycket) att misslyckas man så får man försöka analysera vad som gick fel och bara testa igen! :) (fast först står jag säkert och skriker och stampar med fötterna och svär nåt så in i norden innan jag kommer till ro och kan gå vidare, men det brukar jag aldrig säga högt haha) ;)
Kontakt: [email protected]

2013-10-15 @ 15:05:04
URL: http://ximasbynilli.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0