Vad man gör med kulorna innan granen skall in

 
 
Som jag skrev för några dagar sen så lägger jag ner ganska mycket pengar på mina julgranskulor, jag vet inte varför det har blivit så faktiskt, för några år sedan brydde jag mig inte särskilt mycket om det, jag köpte väl billiga kulor på ikea eller fyndade några plastkulor på tradera, fina, men de jag hade var lite tråkiga kanske. Nu säger jag inte att det är fel att ha plastkulor, jag kan tänka mig att det är otroligt praktiskt om man har små barn eller djur hemma, dessutom finns det väldigt många fina plastkulor, men personligen har jag fastnat för glaskulor coh fint dekorerade eller patinerade kulor. Jag blir fullkomligt förtrollad och förälskad när jag hittar en fin julgranskula i glas! Dock så får de ju inte synas så länge, granen är i princip uppe en månad hos oss, in ganska tidigt och ut nästan direkt efter nyår, så vad gör man då med dom innan granen är på plats?
 
Tja... dom kan ju få ligga i sina små lådor och påsar och så kan man gå och smygtitta där titt som tätt, eller så kan man göra som jag gjort och lägga dom i en större glasvas, dom syns och det blir otroligt dekorativt, fint är också om du har ljus i närheten så att de lyser upp, glittrar och reflekteras :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Victorias Jul

Jag har också bara glaskulor, det fungerar bra trots att jag har både småbarn, katt och hund.

2013-11-07 @ 21:31:38
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Jul hos Tess

Tack för inspirationen!! Jättefint :)
Jag hittade helt underbara kulor i fattigmanssilver igår, som jag tänkte stoppa ner i nån låda i väntan på bättre tider. Men det är ju mycket roligare att göra något fint av det tills granen är uppe :)

2013-11-13 @ 10:21:28
URL: http://julhostess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0