Lusselussebullar!

 
 
Idag har jag förberett mig för Lucia och bakat ett gäng med lussebullar, fast jag tror nog att sambon har käkat upp ungefär hälften redan, egentligen borde jag bli sur, kanske till och med rasande, jag menar de ska ju sparas till Lucia! Men det faktum att han har ätit så många är ju faktiskt ett betyg på att han gillade dom och det är ju huvudsaken, det gör en liksom lite glad i magen och som Gustav Svensson alltid säger: Är magen glad, så är människan glad :)
 
Och appropå något helt annat, herre jisses vilket väder det är ute!
Idag har det varit snöstorm precis hela dagen, vi funderade ett tag på vad vi skulle göra och jag var tvungen att åka ut för att göra några ärenden och handla lite mat inför kvällen, så, vi fick helt enkelt trotsa vädret. Kanske inte det smartaste nu när jag tänker på det i efterhand, inga vägar var plogade, det bara öste ner snö från himmelen och det gick att köra ungefär 50 km/h på motorvägen och man sladdade hela tiden i kurvorna fast man kanske låg mellan 20-30 km/h i hastighet, men ja, vi tog det försiktigt liksom alla andra bilister och vi klarade oss, puh, skönt att kunna pusta ut lite! :) Såg dock andra bilar som hade fastnat pga de höga snökanterna och en lastbil låg i diket, stackarna, hoppas de klarade sig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0