Lucia

 
 
En av de absolut bästa och finaste dagarna på året! Fullkomligt älskar Luciadagen, den är så mysig och lugn och fridfull på något sätt. Usch, min fantastiska hippie-granne hade någon form av lussevaka i natt och spelade musik som jag föreställer mig att man lyssnar på när man röker på (om man tänker på den musiken som alltid är i filmer när de gör det vill säga) och sen skrek han, och spelade ännu högre musik och jag, ja jag var ASFÖRBANNAD! Jag kan tycka att fine, du får spela musik och du får ha fest - PÅ HELGEN. Men när det är vardag och man vet att folk ska upp och jobba så kan jag tycka att det är en smula respektlöst. Ja, jag kunde förstås ha gått upp och knackat på, men jag var dödstrött och låg med världens värk i både mage och rygg så det var inte direkt lockande att kliva upp ur min varma säng.
 
Jaja nog om detta :)
 
Efter ett fåtal timmar sömn, tror jag räknade till tre totalt, så klev jag upp 05:20, detta för att min sambo skulle åka till jobbet 06:15 och jag ville ju såklart lussa för honom! Och det tycker jag är mysigast om man gör på morgonen. Kommer ni ihåg den fina luciakronan i mässing som jag betällde? Ja, den kom aldrig fram. Så det fick bli en i plast... med fejkljus... och det är ju inte lika vackert eller stämningsfullt kan jag tycka... men men, sambon uppskattade mitt lussefirande med lussebullar och egen varm choklad. Hade dessutom tänt upp lägenheten med massa levande ljus för att kompensera de ljusen som inte fanns på mitt huvud ;)
 
Ja och jag bjusar på en luciabild av moi!
Ta den med en nypa salt, jag är inte världens vackraste lucia, jag är yrvaken, trött och ont i kroppen, jag är osminkad med rufsigt hår och hade gärna lockat håret och slängt på lite rouge och mascara, men men, såhär fick det bli! Och min andra hälft, ja han tyckte det var supermysigt och det är allt som räknas ♥

Kommentarer
Postat av: sandra

Å jag som när jag titta på bilden innan jag läst hela inlägget tänkte. Hon såg så där Luciafin ut hon. :-)

Men människa ser du så där fräsch ut efter 3 timmars sömn, värk och 05.20 på morgonen ? Herregud förstår sambon blev glad;-)

Jag har för dåligt morgonhumör för att lussa så skulle nog slutat med att maken fick lussa istället:-)


2013-12-14 @ 00:03:51
URL: http://sandransjul.blogg.se
Postat av: AMANDAS JUL

Åh, men vad fin du är! :) Förstår att det uppskattades!

2013-12-14 @ 09:37:01
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Lisa

Men så du säger! Tycker du är en jättefn morgon-lucia fö! :) Och som de tidigare kommentarerna så ser du riktigt fräsch ut för att sovit så lite, Du sprider lucia-stämning helt enkelt fortfarande såhär dagen efter iaf! ;)

2013-12-14 @ 14:25:16
Postat av: Victorias Jul

Vad roligt att lussa för sin sambo, jobbigt med en granne som spelar på nätterna. Hade samma problem med en granne när vi bodde i lägenhet när det var som värst hade de fest onsdag, fredag och lördag

2013-12-16 @ 11:55:52
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Gabbi

Men va fiiiin du ä vännen då! <3

Svar: Taaaaack fina vän! <3
Kontakt: [email protected]

2013-12-17 @ 18:40:37
URL: http://gabriellanyman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0