Hyacinter i massor!

 
 
Förra veckan var jag på IKEA för att köpa hyacinter, de kostar ju bara 9 kr/st där vilket jag tycker är otroligt billigt, passar mig alldeles utmärkt eftersom man kan köpa många då. Det måste ha varit min lyckodag eller något just den här dagen som jag åkte dit, för de hade ett erbjudande om att ta 3 betala för 2, wiii! Vilket hit! Då kostade ju hyacinterna helt plötsligt bara 6 kr/st, ja men här snackar vi fynd på hög nivå! :)
 
Köpte därför på mig ett stort lass med hyacinter som jag spridit ut på diverse ställen i den lilla lägenheten så nu jäklar doftar det hyacinter här vill jag lova. Ibland kan jag tycka att det blir lite rörigt om man ställer en hyacint här och en där och en där borta, ja ni förstår. Så det kan vara skönt för ögat att få vila på en hel hop på en och samma gång, som här ovan. Ställ dem i fina koppar, ljuslyktor, glasburkar eller vad ni nu har hemma och placera dom på en fin bricka. 
 
Dessa hyacinter har jag sett till att vattna ordentligt för när tiden är inne ska de knipsas av och agera snittblommor i en fin glasvas :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Superfint! Älskar doften av hyacint - det är riktig jul på nått sätt.

2013-12-17 @ 21:33:48
URL: http://julilaloland.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0