Äpplen, kanel och nötter

 
 
 
Så skönt det är att vi äntligen är inne i december månad, känns som att tiden bara rasar iväg (tyvärr...) Det gäller att ta till vara på varenda ögonblick, ingenting får gå förbi tycker jag. Mysmånaden nummer 1 är här och jag ska bara njuta hela månaden :)
 
Igår gjorde jag i ordning ett fat med lite äpplen, kanelstänger och julnötter. Tyckte det var vackert i sin enkelhet och det doftar faktiskt helt ljuvligt, man riktigt känner doften av äpplena och kanelen, det trodde jag faktiskt inte att det skulle göra när jag gjorde i ordning det men det var ju en ren och skär bonus :)
 
Nä nu ska jag ta och julbaka lite, det blir en sats till med änglakola, den försvann rasande snabbt av någon anledning, mysko det där, för sambon har ju bara ätit två stycken, tre på sin höjd men absolut inte fler, och jag vet då bestämt att jag bara hann äta en och det var bara för att smaka att konsistensen blev perfekt, så vad hände med alla andra kolor? Ja... ett mysterium som jag nog aldrig kommer få svar på, därav kokar jag en ny sats. Ska även göra snickersrutor, typ världens enklaste godis men jag är så otroligt sugen på det och har varit det i flera dagar! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Väldigt enkelt och fint! :)

2013-12-02 @ 18:38:15
URL: http://minglittrigajul.blogg.se
Postat av: Charlie CS - Julig kulturtant som Cramas

Åh vilken trevlig ide! Jag kommer nog skippa nötterna men ska absolut härma din ide!

2013-12-02 @ 22:06:15
URL: http://julkulturcramar.wordpress.com
Postat av: Charlotte

Åh jag ska också göra ett doftfat :) gjorde snickersrutor i helgen som lördagsgodis, bara slängde ihop och dog av att bara provsmaka den varma smeten!!!

2013-12-03 @ 11:05:10
Postat av: Helena - amelia.se

Halloj! Så fint med ett sådant fat! Gissar att det doftar underbart!
Kram

2013-12-04 @ 18:07:10
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0