Dagens pyssel

 
 
 
 
 
Idag har det pysslats lite. Runt lunchtid tog jag på mig stövlarna och begav mig ut i skogen för att plocka pinnar och kottar, jag kom hem med två fulla kassar med kottar ^^ Mötte en gubbe ute i skogen som  undrade vad jag skulle med alla kottarna till, lite blygt sa jag: "Eh, ja, asså... det ska bli julpynt! Ja jag måste ju ut innan snön kommer!" och då sa gubben: "Ja ungdomar är inte kloka nu för tiden" Öh, jaha? Det är väl bra mycket bättre att jag är ute i skogen och får frisk luft och plockar massa kottar än att sitta och spela tv-spel 24 timmar om dygnet, eller? Nu är det ju faktiskt jäkligt roligt att spela tv-spel men ni fattar vinken va? ;)
 
I alla fall. Väl hemma pysslades det till julmusik som strömmade ut högtalarna, så mysigt. Det blev en enkel stjärna av pinnar och ljusstakar av äpplen - ännu enklare. Hann inte fylla hjärtana som jag köpte på Blomsterlandet för jag började baka massa olika tryfflar och experimentera med olika smaker istället :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, det låter ju toppen! Mysigt att va ute i skogen och plocka :) Jag plockade själv kottar förra året, hann dock inte göra så mycket av dem då, får bli i år istället, får väl plocka på mig lite fler också :)

2012-10-21 @ 21:17:47
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Men vilken toppendag du haft!!
Strunta i surgubben, klart julpysslet är viktigare än vad tv-spel är ;P
Pysslet blev ju verkligen sååååå fint ♥

2012-10-21 @ 21:20:27
URL: http://sotjul.blogspot.se/
Postat av: Madeleine W

Jag har sagt det förut men jag säger det igen, du är förjäkla duktig. Älskar ditt pysslande och fixande, en riktig inspirationskälla är du. Och det bästa är av vi verkar ha ungefär samma smak så inspirationen flödar.

Ska du på bloggträffen förresten?
En stor kram till dig

2012-10-21 @ 21:23:02
URL: http://www.minvitajul.blogspot.com
Postat av: Ellen

Va mysigt det låtar med julpyssel och julmusik! Jag blev jätte sugen på att själv samla ihop familjen för ett pyssel kväll!

2012-10-28 @ 14:18:05
URL: http://ourchristmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0