Krustader à la Sigrid Bárány - fast på mitt sätt!

 
 
 
 
Jajemensan! Nu är det dags för ännu ett av Mästerkocken Sigrid Báránys recept som man kan ha på sitt glöggparty eller varför inte som ett tilltugg på julbordet? :) Det här är dock förändrat från orginalet med  ingredienser då orginalreceptet innehöll fisk och löjrom, men som bekant så äter jag ingenting från vattnet, fisk är det värsta jag vet! Har verkligen försökt lära mig att äta det, speciellt skaldjur för det ser så satans gott ut när alla andra äter det, men det går verkligen inte...
 
Orginalreceptet finner du såklart på Arla.se och här är direktlänken.
Och här nedan ser du mitt recept.
 
OBS! Busenkelt att göra! :D
 
Krustader på Larssons vis
 
2 dl Arla Extra fin Crème fraiche fetaost & soltorkade tomater
Skinka (gärna parmaskinka)
Basilika efter smak (jag använde en hel kruka när jag gjorde 24 stycken)
Små krustader (ett paket innehåller 24 st)
Coctailtomater om du gillar det
 
Väldigt enkelt, blanda bara crème fraice, hackad basilika och skuren skinka. Klicka i de små krustaderna, toppa gärna med skinka och basilika och en tomat-klyfta om du vill det och voilá! Så enkelt var det! :)
 
TIPS! Man kan lägga dom i fina muffinsformar så ser det lite lyxigare ut, just dessa komemr från IKEA.
 
Pssst... Måste ju även flika in att jag hade besöksrekord igår med hästlängder och idag blev det ännu ett! Så roligt att ni är så otroligt många som kikar in här! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vill bara säga att du har en jättemysig blogg! Älskar också julen så det är underbart att få läsa denna varje dag!

Svar: Åh tack så otroligt jättemycket Matilda! Blir otroligt glad av att göra det ska du veta! :) kram!
Emelie Larsson

2012-11-21 @ 15:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0