DIY - Krans med ljus att hänga

 
 
 
 
Ikväll har det pysslats fram en krans att hänga i taket, brukar bli så att jag gör en varje år och de lyckas då alltid se olika ut, thank god! :) Förra året gjorde jag en i mossa, den var fin men den kändes tung. Den var inte tung på något sätt när man höll i den men intrycket gjorde att det kändes tungt liksom, därför ville jag ha en lättare känsla nu :)
 
Tog därför grov ståltråd, sen snurrade jag till små varv med jämna mellanrum, detta för att kunna klamra fast julgransklämmorna. Om man sätter dom direkt på "den runda tråden/stommen till kransen" så kommer de inte sitta fast utan snurra runt..
 
Sedan var det bara att klä in den med granris, jag hade köpt en slinga fuskris på ca 1 meter, kanon! Då slipper jag ha någonting som barrar, jag har väl berättat att jag fortfarande kan hitta barr i lägnheten från förra julens kransar? Och då ska ni veta att jag är pedantisk ut i fingerspetsarna = Städar konstant! ;)
 
Är otroligt nöjd i alla fall :) Har ju gjort mycket pyssel de senaste veckorna men ingenting har liksom känts WOW på länge, förrän idag, den här kändes wow i sin enkelhet och gjorde sig supersnygg i köket, enligt mig såklart :) Nu känner jag julstämning i köket om något, tjoho!!! ^^ Kan hända att jag kanske slänger i någonting som blänker upp, kanske några fina små prismor eller nåt.
 
Måste också passa på att säga förlåt förlåt förlåt för att jag varken svarat på kommentarer eller skrivit om julbloggsträffen i Stockholm. Har fullt upp och otroligt mycket att ta i tu med! Inte minst längenheten, den ser ut som ett kaos, for real. Den måste få sin julmakeover innan fredag (ska på företagsfest på fredag, sen på lördag smäller det för då är det december, GALET!) så ni får helt enkelt vänta :)
 
Pssst... Ni glömmer väl inte bort tävlingen om det otroligt goda och väldoftande Yankee Candle-ljuset? :) Tävlingen hittar ni här och den avslutas i morgon klockan 20:00

Kommentarer
Postat av: Michelle & Ritva

Snyggt det blev!

Svar: Tack så otroligt mycket! :)
Kontakt: [email protected]

2012-11-28 @ 07:41:42
URL: http://happyholidays.blogg.se
Postat av: Elin

Otroligt tjusig krans! Lite sugen på att försöka mig på en likadan... :)

Nej, jag har då _verkligen_ inte glömt tävlingen! ;-P

Svar: Tack så jättemycket! :)
Kontakt: [email protected]

2012-11-28 @ 14:38:39
URL: http://www.elinhoglind.blogspot.se/
Postat av: Vichy

Vart hittade du granriset?

Svar: Köpte det på blomsterlandet :)
Kontakt: [email protected]

2012-11-29 @ 12:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0