DIY - Ljusstake i mossa

 
 
 
 
När panduro hade sin rea i höstas så köpte jag denna vita ljusstake för en tia, jag visste egentligen inte vad jag skulle göra med den, men jag tänkte att jag kommer väl på nånting ;) Efter lite tänkande och inspiration från Ernst så fick det bli till att klä in den i mossa :) Det ser lite ruffigt ut, eller haha, ja jag vet inte vad jag ska säga. Tyckte den blev söt på nåt sätt, vill man inte ha den inne så kan man ju ha den ute på ett bord vid entrén till huset :)
 
1. Ta vilken ljusstake som helst eller snickra ihop en själv.
 
2. Klä in den med plastfolie, detta för att mossan inte ska smutsa ner ljusstaken.
 
3. Klä in med mossa och använd bindtråd eller sytråd.
 
4. Dekorera med vad du vill. Man kan ju göra ett hjärta av rönnbär eller nypon som man hänger på t.ex :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Så smart! Blev ju jättefin :) Får också ta och göra något liknande nån gång :)

2012-12-17 @ 00:23:22
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0