Bulljuset

 
 
 
Ja här har ni det omtalade bulljuset! :) Jag antar att namnet avslöjar sitt syfte, såhär gjorde man alltså förr i tiden, man satte ett ljus i bullarna för att det skulle bli mer festligt. Tyckte det var lite knasigt första gången jag hörde om det men sen tänkte jag hey! Vi har ju ljus i tårtan när någon fyller år, och det är ju minst lika konstigt egentligen ;) Dessa supergoda saffransbullar gjorde jag idag, yammi! Gjorde även grekiska lantbröd bakat på surdeg - dubbelyammi på det! :)
 
Receptet på saffransbullarna är ett av Leilas och ni finner det här.

Kommentarer
Postat av: Helly

Åååå! Supermys!!!

Svar: Hihi ja ^^ Det blev ju riktigt gulligt med ljuset i! :)
Kontakt: [email protected]

2012-12-02 @ 20:03:01
URL: http://blogg.amelia.se/julhoshelena/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0