Inspiration

Den här bilden inspirerar mig verkligen till tusen! Såååå snyggt! Jag älskar den lantliga stilen och jag älskar mixen rött och vitt till jul och varje år när jag sitter och planerar hur jag ska ha det denna julen så tänker jag vitt och grått med röda detaljer på exempelvis kuddar och filtar, men sen när julen väl kommer så är det rött rött rött precis överallt i alla affärer, i alla reklamer, ja det är rött non stop! Och jag har väldigt svårt för rött, jag vet inte vad det är men jag känner mig stressad när det är för mycket rött.
 
I köket kan det gå bra för där brukar jag ha mycket färg även på sommaren i form av pasteller men i vardagsrummet? Nja... Där känns det så himla rött, men det är ju det som är så lustigt för jag tycker ju att det är så snyggt! Som på den här bilden till exmpel, eller som hos Inredningsfrun (en av favoritbloggarna, kolla in hennes julhem!) eller som i tidningarna, men lik förbannat när jag drar in rött nånstans i lägenheten så spyr jag på det efter en vecka. Hm... undrar om jag kan övertyga mig själv i år om att rött kommer vara supervackert? Jag har ju faktiskt försökt få in mer färg i lägenheten så loppet är ju inte helt kört ;) Men jag har en känsla av att jag kommer älska rött mer när jag flyttar till hus, och när jag får ha vita golv som ovan, så att det blir en helhet och det intrycket jag vill åt... Åh, längtar!
 
Så länge får jag nöja mig med mina 45 kvadrat och fula trägolv men jag får väl försöka göra det bästa av situationen :) I år är det jag som VÅGAR rött! ;)

Kommentarer
Postat av: Maries strålande jul

Superfint, jag gillar också den stilen. Jag har också tänkt på det där med golven att det gör mycket för helhetsintrycket med vita trägolv. Men med tanke på att vårt hus bara är 5 år och har bokparkett i hela huset lär jag inte få vita trägolv.

Svar: ja visst är den fin? :) Aj då... men du kan helt oskyldigt råka tappa nånting på golvet som är väldigt svårt att få bort å så kan du få dina vita trägolv :) Kanske inte är det mest optimala när man bara har fem år gamla golv men vad gör man inte för sina drömmar om vita golv? ^^
Emelie Larsson

2012-09-01 @ 10:13:00
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Madeleine W

Jag har också svårt att få rött att passa in här hemma, har mest vitt och grått men det känns inte särskilt juligt. Tror också det hänger lite på golven och jag hoppas att vi bor i hus nästa år och då ska banne mig golven vara vita! Underbar inspirationsbild, så vill jag ha hemma!

Svar: Vilken tur att jag inte verkar vara den enda som har det svårt för rött! Haha, ja jag ska fjäska lite för sambon å bygga upp en strategi för att få oss att bo i ett hus nästa jul, har en känsla av att ett stort hus + vita golv skulle lösa alla problem som jag verkar ha vid jul (när jag gnäller om för lite plats och dessa fula parkettgolven som finns i lägenheten) :) så får jag hoppas att han gillar idén om hus han med ^^
Emelie Larsson

2012-09-01 @ 23:54:50
URL: http://Minvitajul.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag älskar inredningsfruns julhem, hur sjutton gör hon för att få allt så himla perfekt? Men hon har ju inte heller vita golv:) Jag tror vita golv gör sig bäst på bild, i verkligheten tror jag att det känns kallt och omysigt, inte så juligt med andra ord.

Svar: Ja visst är hennes hem underbart! Jag fattar inte heller, men på nåt sätt lyckas hon få till det, till och med med trägolv ;)
Emelie Larsson

2012-09-02 @ 09:21:59
URL: http://cirkuslaake.blogspot.com
Postat av: Emma - 24 december

Jag håller med dig angående färgen rött. Min sambo har ett gräsligt rätt nattduksbord som han MÅSTE spara för att han fick det i julklapp av sina föräldrar i tidiga tonåren. Plus att han tycker att det är jättefint....vilket jag inte alls förstår ;) Tror jag har blivit lite allergisk mot rött pga det där j*kla nattduksbordet..... haha =)

2012-09-02 @ 10:53:59
URL: http://tjugofjardedecember.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0