Jul hos Jotex

Klickade in på Jotex hemsida och hittade lite saker som gärna skulle få flytta hem till mig. Dock så känner jag mig lite kluven. Ingen som känner mig lär ha missat att jag älskar det lantliga hemmet och så vill jag behålla det ända tills jag tröttnar på det (som att det någonsiiiiiin kommer hända!). I år vill jag ha en vit och ljusgrå bas med röda detaljer, förra året var det på tok för rött i köket, det kändes som att jag stod i en hallonrem (gosisremmarna ni vet?) så det kommer jag skippa i år, men jag hittar ju BARA röda saker! Jul = rött, jag vet, men det är för mycket rött för min smak. Men jag tror (om jag bara hittar de perfekta gardinerna!) att köket kommer bli fint i år eftersom jag har fyndat nytt bord och stolar på blocket. Riktigt antika möbler som är över hundra år gamla och jag fullkomligt älskar dom! Dock så har de inte fått transport hem till mitt hem än...

Jaja, de kommer väl så småningom och så länge kan jag sitta och sukta efter dessa saker som jag hittade :)



Dessa julgardiner är en bra kandidat till köket i år, vi får se om de håller måttet när det ska gallras och väljas :)


En fin pläd. Jag har fått nån konstig thing för denna typ av tryck, och framförallt renar!
Kan det vara för att min sambo är från Jämtland? ;)
Finns även en matchande julstrumpa!



Riktigt fin ljusstake, den kanske inte skriker jul men det är på nåt sätt det som tilltalar mig.


Fina tyghjärtan som nog ska få flytta in i min lilla julgran som ska få sitta i en zinkhink :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja den där pläden var verkligen fin! :)

2011-09-19 @ 11:00:02
URL: http://arildsdottir.blogg.se/
Postat av: Jojjjjohs.se

Härlig blogg!

Tänkte bara tipsa om att jag kommer lotta ut 4 juldesigner, en varje advent ;)

Intresserad? Håll utkik på min blogg samt min designblogg JojjoDesign.blogg.se. Det är några månader kvar dock :)

Kramar

2011-09-19 @ 15:39:15
URL: http://jojjjjohs.se
Postat av: Svensk Jul

Jag har också en del jag vill ha från Jotex :-)

2011-09-19 @ 15:46:09
URL: http://svenskjul.blogspot.com/
Postat av: Falksonchristmas

Hej Emelie! Grattis riktigt bra julblogg du har!

Ljusstaken du tittat på är riktigt fin, såg den faktiskt live i fredags då jag besökte leverantören som säljer denna. Har du lust att byta länk med mig så skall jag absolut lägga en länk på min hemsida till dig.



Hälsningar

Falksonchristmas

2011-09-20 @ 12:59:55
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0