Kvällsmys


Igår hade jag sannerligen en riktigt mysig kväll :) Jag slutade ganska sent på jobbet igår och traskade sedan hem i kylan och alltid när det är så kallt så blir jag extra sugen på varm oboy, så det var precis vad jag gjorde när jag kom hem - varm oboy med minibaguetter och Drömhems Julspecial! Den tidningen kommer ut idag i butik men min svärmor prenumererar tydligen på den tidningen så hon fick den extra tidigt vilket resulterade i att jag fick den tidigare ^^

Drömhem är min absoluta favorittidning annars också så när det är julspecial så kan det väl inte gå fel, eller..?
Det lilla jag har läst i tidningen har jag än en gång blivit besviken över. Vad är det med julen 2011?! Det verkar som att alla har snöat in på lila och rosa och ni får ursäkta men det är inga färger jag faller för i juletider, möjligtvis vid sommaren, men vid jul..? Nja... Sen ska allt vara så hypermodernt och kitschigt och det passar mig inte heller. Nej jag vill ha en "klassisk jul", ni får tycka att jag är tråkig men det är faktiskt färgerna rött, vitt och grått som tilltalar mig vid jul :)


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag håller med dig, jag undrar ocksåvarför de skall modernisera och göra julen crazy ! Gör reportage istället om gamla tider pynt, visa underbar miljöer i just de färgerna du nämner. Älskar själv julen o funderar starkt på att börja blogga själv.

För här planeras det redan för pepparkakslandet, tomtebarnen i skåpen osv.... ÄLSKAR det. Roligt att följa dig här är också något som är roligt =) / Martina

2011-10-25 @ 11:23:24
Postat av: Svensk Jul

Måste jag iväg och köpa absolut, ännu en jultidning vad skoj :D

2011-10-25 @ 11:45:47
URL: http://svenskjul.blogspot.com/
Postat av: Lina

Tråkigt att du blev besviken, men jag håller med om att många jultidningar väljer att fokusera jättemycket på den "moderna" julen med bl.a. rosa och lila detaljer. Och visst, det är ju inget fel med det - vissa tycker du det är härligt. Men jag föredrar gammeldagsjul med varma färger och fina tomtar och dylikt :)

2011-10-25 @ 12:08:41
URL: http://www.sagojul.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag var inställd på att den skulle vara precis så som du tycker att den var för det har jag tyckt de senaste åren. Kanske därför som jag blev glatt överraskad och tyckte att det var mycket fint i den. Dessutom vill min dotter ha massvis med rosa julpynt på sitt rum och sonen vill ha alla regnbågens färger och då passar ju dem där kitchiga reportagen mig:)

2011-10-25 @ 13:20:03
URL: http://sannasjul.blogspot.com
Postat av: Isabelle ~ ena halvan av en modeblogg

Ser riktigt mysigt ut!

2011-10-25 @ 13:49:22
URL: http://piiffochpuuff.devote.se
Postat av: Helena - Hellys Jul

Jag är också en klassiker vid jul. Jag gissar att tidningsredaktionerna gjort så många julspecial de senaste åren med klassiskt rött och grått och halm och sidenband... De känner att de måste uppdatera. Tror jag...

2011-10-25 @ 21:29:36
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: alice

kan du inte ha en frågestund!?:)

2011-10-25 @ 22:26:23
Postat av: Fiffiga Systrar

En kanontidning! Alla deras tidigare julnummer har vi gillat mycket!



Kram Emelie och Elin

2011-10-26 @ 10:02:26
URL: http://www.fiffigasystrar.blogspot.com
Postat av: Madelene

Hejsan!

Halkade in här på din blogg ;) Mycket fint!!

Jag håller absolut med dig,jag vill också ha en klassisk jul. Nu har man ju hunnit ha massa rosa i inredningen,bla.. rosa pelargoner osv, ;) In med det lantliga och röda!! =D

2011-10-27 @ 16:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0