En julgranskula på nytt vis



Är du trött på dina gamla julgranskulor? Ja men då tar vi och gör någonting åt den saken! I USA så har de oftast kulor med familjens namn på och det ska jag göra till mig själv och min familj när vi kommer närmare jul. Tills dess nöjer jag mig med denna skapelse. Jag har suttit och knåpat lite och kommit fram till denna julkula i shabby chic-stil (shabby chic/lantligt = Jag till 100%).

Du skrapar bara ihop några kulor som du tycker är tråkiga och som behöver en extreme make-over. Ta sedan papper (valfritt tryck/motiv såklart!) klipp och klistra, lappa lite här och där, dekorera med något fint foto/bild och avsluta med ett fint band som grädden på moset, voilá! Du ha en egengjord och väldigt personlig julgranskula som garanterat inte någon annan har :)

Pssssst.... Du behöver ju inte ha julgranskulan just i granen! Häng den som dekoration i fönstret, på en krok, på ett dörrhandtag eller varför inte lägga massa på ett våningsfat och kasta dit en näve blandade nötter och ha det som ett vackert stilleben? Det är bara fantasin som sätter gränserna, men jag vet ju att ni där ute har en otroligt bra fantasi, inte sant? :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Snyggt! Jag brukar använde decoulpagelim och serietidningar till exakt samma sak. Blir fint!

2011-10-08 @ 18:34:44
URL: http://julilaloland..blogspot.com
Postat av: TinaGustafsson.com

Verkligen jättefint!



Passar dock inte in i vår nuvarande stil men hade jag en stuga skulle jag absolut välja denna shabby chic-stil! :-)

2011-10-09 @ 13:01:24
URL: http://www.tinagustafsson.com
Postat av: Lina

Men så fint, och jag håller verkligen med om att julkulor kan hängas på andra ställen än just bara i granen. Men då tycker jag att kulan ska lite annorlunda ut än dem som hänger i granen, som den där gör :)

2011-10-09 @ 18:47:09
URL: http://www.sagojul.blogspot.com
Postat av: Christmas Time

Sv; Det låter ju verkligen som att man borde göra ett besök på Liseberg när hon är där då!

2011-10-11 @ 23:19:08
URL: http://christmastime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0