Julstök!

Idag har jag och hjärtat städat som tooookar! Ja, här var det grundlig städning på riktigt hög nivå. Det är så rent som det någonsin kan bli i badrummet, köket har fått sig en omgång i alla skåp inklusive kylskåp. Det har dammsugits och moppats och jag har till och med tvättat fönstrena! Ja kors i taket tänker mamma nu men det är faktiskt sant och herre jösses vilken skillnad det blev :) Nu är jag rätt mör och matt i kroppen dock, men det är härligt, det är så det ska va! ;)

Sen så åkte ju julstjärnorna upp i vardagsrummet också, mys! :) Det kommer med största sannolikhet att möbleras om i fönstret nu i veckan men detta var vad jag kom fram till så länge. På nåt sätt känns det som att jag inte kan gå all in med julpyntet än, lite för tidigt tycker jag.

En annan sak jag upptäckte under detta projekt med att pynta var att jag nog inte vill ha nästan något rött i vardagsrummet. Jag är en tjej som tycker att man ska ha rött på julen egentligen och sån har jag alltid varit, men jag gillar inte färg just nu, jag är inne i en neutral skala-ton, typ. Nästan så jag tycker att det pyttelilla röda som är i fönstret just nu är för mycket rött, well well, vi får se hur det blir. Om jag får tillbaka röd-behovet för julinredningen eller om det får bli en vit jul :)

KRAM!

Psssssst.... Jag tvättade nog fönstrena på tok för mycket för man ser min spegelbild när jag tar fotot, typiskt...


Kommentarer
Postat av: alexandras jul

så fint ni har fått det! vi har inte börjat än. Till veckan, på fredag sätter jag upp allt. Inte tomtar men andra juliga ting=) jag har iaf förberett det sista nu, tror jag haha. Bara hyacinter och julstjärnor (blommor)kvar att köpa. Gör det på torsdag tror jag.

2011-11-19 @ 22:25:47
URL: http://alexandrasjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0