Hur man gör en krans fantastiskt billigt!



Ja, detta med att fynda och komma undan billigt är min livsfilosofi kan man nästan säga, det finns väl ingen bättre känsla än när man känner att man har gjort ett riktigt fynd! Man sprudlar i hela kroppen och man känner sig superglad! Ikväll har jag inte fyndat men däremot så har pysselfingrarna varit igång igen och idag var det en krans som stod på dagens schema.

Det jag tycker är svårt är att hitta bra stommar i den storlek som jag vill ha den. Efter mycket letande gav jag upp och gjorde mina egna istället :)

Man tar alltså tidningspapper (reklampapper = gratis) Rullar ihop dom till stänger och tejpar. Sedan kilar man fast dessa i varandra och formar en rund cirkel. Den blir lite kantig först i och med att papper inte är så lättböjligt när man har många tjocka papper i stängerna, men detta fixerar man sedan med plastfolie (JÄTTEBILLIGT!). Man virar varv på varv på varv tills det har blivit en stomme i den storlek och tjocklek som man vill ha.

TADA! Du har en stomme i en storlek efter dina önskemål och vad kan den ha kostat? 2 kr?

Sedan är det bara att klä den med granris eller mossa eller varför inte lingonris med röda bär i? Läckert :)


Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Vilket bra tips! Snyggt :)

2011-11-24 @ 22:07:07
URL: http://amandasjul.blogg.se/
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Väldigt bra tips!

2011-11-24 @ 23:04:48
URL: http://emelieschristmas.blogg.se/
Postat av: Marie/Underbara Juletid

Vilket bra tips! Jag har också haft svårt för att hitta bra stommar.

2011-11-24 @ 23:15:54
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0