Lussebullstajm!











Idag blev det lussebullsbak som sagt och visst ser de smaskiga ut? :D Jag testade receptet med ägg i och skillnaden blev större än jag trott. De blev aningen saftigare (stora testet kommer i morgon när de stått en dag!) men största skillnaden var degen, den var helt magisk att jobba med! Så fast och fin :)

Idag när vi var och handlade så upptäckte jag att de hade Apotekarnes julmust på glasflaska! Denna julmust som jag jagat som ett djur sedan vår julmiddag då det inte fanns någon! Men idag, så hade de ÄNTLIGEN på glasflaska! Jag vet att det låter klyschigt, men julmust i plastflaska kan faktiskt inte jämföras med julmust i glasflaska, mmm....

Och häromdagen när jag var på Noll54 så hittade jag denna superfina kapsylöppnare! En kapsylöppnare måste ju vara bland det mest onödiga man kan köpa, men hallå? När de är såhär fina så kan man ju inte motstå, eller hur? ;) Jag såg en bild framför mig hur jag sitter med nybakta lussebullar, Apotekarnes julmust på glasflaska och julmusik i bakgrunden och öppnar denna goda läskedryck med den finfina öppnaren, och ja, det verkar ju som att min vision blev verklighet :)

Trevlig fredagskväll önskar jag er goa läsare! ♥


Kommentarer
Postat av: Lina

Men åh så bra att du gillade det! Ägg i degen gör faktiskt under! Kesella är överskattat

2011-12-17 @ 08:24:44
URL: http://www.sagojul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0