I have a dream

Min högsta önskan och dröm är att åka till New York i december.
Jag vill nog inte vara där på självaste julafton men jag vill vara där innan och gå i alla varhus och gallerior. Jag vill besöka den berömda isen (jag vet inte vad den kallas, skäms på mg!) den är i alla fall med i varenda julfilm nästan, åh, jag bara vill!

Jag hade släktingar som åkte dit för några år sedan och dom sa att det var bland det värsta dom sett, helt underbart tyckte de att det var och riktigt häftigt!

Tänk er vad fint allt ska vara med all belysning överallt och i USA är ju allt så stort så fatta vilken julstämning det ska vara med alla tomtar ute på gatorna, häst och släde eller varför inte renar och släde kanske? Ett besök i någon av de gigantiska galleriorna med så mycket julstämning man kan önska och christmas carols! Körer som sjunger fina julsånger, åh!

Det här är min abolut högsta önskan och jag hoppas att den slår in någon dag i alla fall :)














Kommentarer
Postat av: En Tomtenissa

Rockerfeller center? =) Jag drömmer också om att åka till New York i december. Gud vad mysigt det skulel vara! Där verkar det verkligen vara julstämning. Tycker att Sverige kan ta efter dem (litegrann ialla fall) när det gäller julpyntning i städer/på gator och så ;)

2010-09-23 @ 18:09:02
Postat av: Emelie - Jul i tomteverkstan

Svar till en tomtenissa:

Rockerfeller center, tack! :D Absolut! Sverige är lite tråkiga på det viset. De borde ha en tomte i alla köpcentrum där barnen får gå fram coh prata med tomten som i alla amerikanska julfilmer :) Tänk vad mysigt! Och så borde vi ha julkörer som sjunger på gatorna ^^

2010-09-24 @ 07:45:40
URL: http://julitomteverkstan.blogg.se/
Postat av: En Tomtenissa

Håller med fullständigt :) en tomte i varje köpcentrum ^^ och ja, körer, åh vad mysigt! En annan sak jag kom att tänka på, är att det knappt är någon riktig julreklam längre. Coca cola, om man har tur, men när jag var liten brukade det vara mysig, stämningsfull julreklam för det mesta på tv..så man verkligen kände att det var jul. Men Sverige minskar ner på allt juligt =(



Man får verkligen julstämning av din blogg, så jag kommer fortsätta att titta in här då och då :)

2010-09-24 @ 09:36:49
Postat av: Emelie - Jul i tomteverkstan

Tack så jättemycket! :)



Det har jag också tänkt på! Jag älskar alla juliga reklamer men det är som du säger att det inte finns lika mycket nu, tråkigt. Coca cola reklamen älskar jag för då känner man verkligen att det är jul (även om jag nästan inte dricker någon coca cola alls på julen) men den är så fin och mysig! Jag älskade reklamen som Måns Zelmerlöw och Agnes Carlsson gjorde för MQ när de sjöng All I want for christmas is you, den var så fin! :) och självklart Aladdin reklamen "På julen får man ta från det undre lagret också" ^^

2010-09-25 @ 12:19:43
URL: http://julitomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0