Andra pysslet för dagen - strutar

Här har ni då det andra pysslet jag gjorde idag, strutar i fint notpapper med gammaldags snöre och fina hjärtan i trä att hänga på. Älskar de där hjärtana, har köpt så många nu men jag vill ha ännu fler, man kan ju ha dem till så mycket! Bland annat så ska jag ha fyra hjärtan till adventsljusstaken till jul.

Adventsljusstaken ska bestå av fyra stycken blockljus i år, jag tänker mig röda. Till det ska jag sätta på vitt spetsband runt ljuset och så ska jag hänga på ett hjärta på varje ljus och skriva 1,2,3,4 på varje hjärta. Ljusen ska väl stå på nån fin bricka eller ännu bättre, en låda i trä som det står god jul på och ska jag lägga mossa eller grankvistar med massa roligt i. Åh, jag har så många idéer inför julen i år! :) Längtar som bare den!

Dagens pyssel då.
De enda notpappren jag hade var kritvita vilket kändes tråkigt eftersom jag ville ha den mer lantliga/gammaldags/shabby chic känslan så jag ville ha dom i den mer gul/brun/beige förgen. Därför kom jag på världens idé igår! Jag färgade dem med te!

Ja, ni hörde rätt. Jag bara kokade lite te och sen penslade jag på det på hela pappret och lät det torka. Sen var det bara att vika strutar och det finns ju alla möjliga versioner på det. Sen var det bara att pynta med lite snöre och hjärtan. Klart! Enkelt, men såååååå fint!



Här ser ni ofärgat papper till vänster och färgat papper med te till höger.
Visst blev det stor skillnad? Jag fick till den färgen jag ville ha precis :)





Ja, jag vet att det står servett på lådan, men det finns ju inga som det står typ choklad på, det borde det finnas tycker jag! Till jul hoppas jag hitta precis en sånhär fast avlång som det står god jul på så kan jag ha mina adventsljus på den :) Fint.





Det var dagens pyssel det och jag är så himla nöjd med mig själv. Idéerna bara sprutar för mig så det kommer nog bli mycket mer pyssel framöver :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh vad fina!!! Duktiga du:)

2010-09-19 @ 09:42:04
Postat av: JULBLOGGEN

JÄTTEFINA!

2010-09-19 @ 11:02:51
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/
Postat av: Julia

Underbar ide :D

2010-09-19 @ 21:38:46
URL: http://vonthea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0