Thanksgiving on a Sunday

I morgon är det Thanksgiving och det tänkte jag införa som min egna tradition att fira varje år från och med i år. Jag tycker att det är fint att ha en dag då man firar och är tacksam för allt man har och hur lyckligt lottad man egentligen är. USA, de kan allt de! De har många roliga dagar då de firar 4th of July, Saint Patricks day, ja men sånt som inte vi i Sverige har (eftersom vi är sååååå tråkiga här med att fira).

Jaja, jag ska inte fira Thanksgiving fullt ut och släpa in en kalkon i min lägenhet, men någon god middag får det allt bli :) Jag har aldrig smakat kalkon så jag vet inte om det är gott? Annars kan jag ju göra som de gör i the O.C, bränna kalkonen i ugnen (eller inte bränna den alls för att man struntade i att köpa någon) och köpa kinamat, mmm!

Thanksgiving har väl ingenting med julen att göra men jag tycker att när den har varit så närmar man sig julen och första advent, det känns i alla fall så i alla amerikanska serier, haha!

Vi får väl se :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Rätta mig om jag har fel, men är inte thanksgiving 25 november i år?

2010-10-10 @ 02:42:17
Postat av: Emelie - Jul i tomteverkstan

Det står i min kalender att det är Thanksgiving idag. Jag tyckte dock att det var lite tidigt men det finns inget annat datum som det står det på.



Konstigt. Vart fick du den 25 november ifrån? :) Det låter mer logiskt.

2010-10-10 @ 10:56:11
URL: http://julitomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag googlade fram 25 november också :-) den brända kalkonen får vänta.

2010-10-10 @ 10:59:40
URL: http://wrapup.blogg.se/
Postat av: En Tomtenissa

Jag skulle verkligen vilja att vi hade lite mer högtider i Sverige, och att de som finns firades MER. Vi borde också ha Halloween (på riktigt alltså) - mysigt med pumpor och 'läskigheter', och Thanksgiving! Gud vad härligt att bara samlas och fira en högtid lite innan jul, och äta, tända ljus och ha det trevligt.



Det skulle nog bli lite konstigt om vi plötsligt började fira Thanksgiving i Sverige (som med Halloween som inte riktigt 'accepterats' här).



Men jag önskar att vi hade haft dessa traditioner "från början", precis som i USA (och ibland England). Man kan inte ha för många högtider enligt mig - men däremot för få =(

2010-10-10 @ 12:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0