Ljuspåsar

Igår pysslade jag som sagt ännu mer. Det blir lätt så när jag kommer till Hagfors för jag äger nämligen ingen symaskin, men det gör min mamma! :)

Egentligen är det jättekonstigt att jag har sytt så mycket nu på sistone, förut har jag inte alls tyckt om att sy utan mest tyckt att det varit tråkigt, fast det är klart, det var tråkigt på syslöjden i högstadiet. Tur att man växer med åren för nu är det superkul! Det kanske blir roligare när man syr saker efter ens egna idéer, tycke och smak :)

Här är i alla fall ljuspåsarna jag gjorde. En prickig och en vit. Den vita kan jag börja använda redan nu och hänga på nåt fint hjärta och skriva ljus på kanske. Till jul ska jag lägga påsarna i en fin korg eller på ett fint fat och när vi är där får ni se resultatet, för det ska ju inte bara vara enbart ljuspåsar i den/det, nej nej, jag har stora planer! ;)

Ljuspåsarna ska i alla fall fyllas med massa doftljus så att det luktar riktigt gott när man öppnar dem!

Psst! Ni har väl inte missat att IKEA säljer doftljus med pepparkaksdoft? :)




Kommentarer
Postat av: Stockholmsjul

Du är grym! :D



Kom på det nu, skulle man kunna få beställa ett kuddfodral av dig som du syr efter önskemål? Vad skulle du sätta för pris på en normal stor kudde? :)

2010-10-01 @ 20:06:02
URL: http://stockholmsjul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0