Julgranar

Har du någonsin hört uttrycket "Less is more"? Trodde väl det.
Nu är det såhär att Less is more kan stämma på många saker och många människor, själv är jag en tjej som älskar mode så jag breder på med de största halsbanden och jättemånga armband, men det hör inte hit.

Less is more passar i alla fall inte in vid julen och det var det jag ville komma fram till.
Jag har suttit och bläddrat igenom gamla jultidningar som mamma sparat och kollat främst på deras julgranar. Det är kalt och tomt på julpynt och jag tycker verkligen inte om det. Jag är an american girl! Haha! Inte egentligen då, men har ni sett julgranarna i USA? Oh my god! Där är de inte rädda för att pynta granen, verkligen inte.

Förra året tyckte jag att jag hade ganska mycket i granen men i år ska det dit ännu mer. Förra året hade jag bara kulor och ljusnät, det var jättefint, men i år ska jag även ha rosetter i och strutar som jag ska lägga godis i, polkagriskäppar ska hänga också, naturligtvis och kanske att jag gör istappar av kristyr :)

Här nere har vi några amerikanska christmas trees! :)

























Kommentarer
Postat av: En Tomtenissa

Åh vilka underbara granar! Apropå "Less is more": när jag var liten fick jag pynta granen ett år, min brorsa nästa år, sen jag osv.



När det var min tur tog jag ALLT julgranspynt vi hade, för allt var ju så fint! Man såg knappt granen haha! När det var min brorsas tur blev det kanske fem kulor och möjligen lite glitter, men det är ju jättetråkigt!



Så, jag tycker absolut inte att en gran ska vara sparsmakad. Inget "less is more" här, inte :) men man ska se granen genom allt pynt i alla fall =)

2010-10-04 @ 10:02:15
Postat av: Jul i laloland

Att hålla tillbaka har aldrig legat för mig. Jag smackar på ALLT, är det jul en gång om året ska det tametusan synas också!!!



Jag vann t.o.m en tävling hos Fuji för min rosa, "amerikanska"-kitshgran förra året =)



SÅ, nä, Less is more----har aldrig fattat vitsen med det ! =D

2010-10-04 @ 10:28:22
URL: http://julilaloland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0