Förra årets saffranskris

Vad tror ni kommer hända med saffranen i år?
Förra året tycker jag att det var så många kriser hit och dit men saffranskrisen tog nästan kål på mig! Jag älskar lussebullar och jag vill helst ha mycket saffran i, men grejen med förra årets saffran var ju att den knappt smakade saffran, den smakade svagt, usch! Man behövde ju typ fem paket till degen gjord på en halvliter istället för ett/två, galet.

I år hoppas jag på bättre!
Någon som hört något om hur det är med saffranen i år? :)


Kommentarer
Postat av: Jul i laloland

Framförallt var ju saffranet så satans dyrt förra året. Har inte hört nått i år dock, så kanske vi klarar oss utan saffranskris???

2010-10-21 @ 12:53:00
URL: http://julilaloland.blogspot.com/
Postat av: Marie

Jag har kvar host host två påsar sedan förra året, var så rädd att de skulle ta slut så jag köpte fler än vad som gick åt... Änåd har jag använt en påse nu i höst som jag fått som present i en swap men det var ett märke jag inte kände igen och den smakade svagt. Kanske var det som du skriver sämre smak förra året.

2010-10-21 @ 22:58:20
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0