Nougatcrisp

Mmm... Det här lät och råg riktigt gott ut! Värt att testas inför julen :)

Ingredienser:
100 g smör eller margarin
4 dl krossad cornflakes
1 dl hackade valnötter
1 msk vetemjöl
1 ½ tsk bakpulver
1 dl Ljust Muscovadoråsocker (Dansukker)
1 tsk Vaniljsocker med äkta vanilj (Dansukker)
2 msk Ljus Sirap (Dansukker)

Topping
150 g Odense nougat 

 

Gör så här:
1. Blanda cornflakes, valnötter, vetemjöl, bakpulver, muscovadoråsocker och vaniljsocker i en skål.

2. Smält matfettet och tillsätt detta samt sirapen och blanda väl.

3. Tryck ut massan i en form 20 x 30 cm. Grädda nougatcrispen mitt i ugnen i 200° i ca 10 minuter.

4. Hyvla kylskåpskall nougat över kakan medan den är varm. Låt svalna i kyl. Skärs i rutor.
 


Kommentarer
Postat av: Tess

Påminner mycket om en sort jag brukar göra till jul. Låter jättegott! :)

2010-11-10 @ 13:49:28
URL: http://julhostess.blogg.se/
Postat av: Tina´s Jul

Låter smarrigt!

2010-11-11 @ 00:06:31
URL: http://tinasjul.blogspot.com
Postat av: Ellen

Detta lät verkligen super gott! jag kommer nog att äta mig mätte på dessa i jul eftersom jag har godis förbud och tänker inte äta knäck, kola eller skumtomtar! Fast detta kanske också räknas som godis? hmm...

2010-11-11 @ 19:58:50
URL: http://ourchristmas.blogg.se/
Postat av: Natasha

This looks delicious! I hope I can find these ingredients so I can make this.



Best wishes,

Natasha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0