Galna amerikaner

Amerikaner är galna vad gäller ljussättningen på deras hus vid julen. Nu ska jag inte sitta här och påstå att det gäller alla för så är det naturligtvis inte. Det finns ju jättemånga hus som faktiskt har det fint med sin julbelysning men många matar på så mycket som de bara kan och det blir på tok för mycket för min smak.

För många år sedan så flyttade det in en amerikansk familj i vårt villaområde där mina föräldrar bor och jisses! De hade så mycket belysning! Och längst upp på balkongen så hade de hela Jesu födelse. Josef, Maria, Jesus i krubban, de tre visemännen, kanske till och med att åsnan var med och massa andra djur? Ja, jag minns inte riktigt. Sen hade de ljusslingor som markerade alla huset kanter i alla möjliga färger, men grejen med det här huset var att det faktiskt var jättefint!

Ni ska veta att det här var stort då och alla hade ju hört talas om den amerikanska familjen som flyttat in i Geijersholm så det kom massa folk hela tiden, dag som kväll för att se på det omtalade huset och det var fotografer där och tog kort, haha! Idag är det väl mer vanligt att man har massa ljussllingor, men lite roligt var det allt :)

Här är galna amerikaner med sina hus! Jag tycker nog at så här mycket helt enkelt blir FÖR mycket.

VAD TYCKER NI? :)










Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med! Belysning ska vara begränsad. Jag gillar bara vit belysning, inte sånt som blinkar, är massa olika färger och håller på! Däremot tycker jag man kan satsa hårt på att piffa upp gården med annat än belysning! Som bilden du hade upp och jag blev inspirerad av ;D Typ små julgranar och sånt. Men det får inte bli plottrigt, då blir det rent ut sagt fult :P Det ska ju följa samma stil :)

2010-11-10 @ 13:09:57
URL: http://lisasjul.webblogg.se/
Postat av: Fia

Jag tycker deras sätt att sätta upp allt detta är lite häftigt ;)

2010-11-10 @ 15:12:06
Postat av: En Tomtenissa

Det skulle ju vara häftigt att se en riktig amerikansk julbelysning nån gång, men jag skulle aldrig nånsin ha så själv =) Det ska ju inte vara överdrivet, och man ska inte bli bländad av att titta på ett hus ;)

2010-11-11 @ 14:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0