Rocky road

Dessa har jag aldrig gjort men de ser riktigt riktigt goda ut!
Mamma gjorde dessa ett år men det var året jag var jättesjuk och inte pallade att äta något för att jag hade så ont i halsen :(

Men i år ska man kanske ta och göra dessa, mums! :)

12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer
Postat av: Stockholmsjul

Det är många som ahr sagt att den är super god, men jag är nötallergiker så det funkar tyvärr inte för mig.

2010-12-01 @ 13:16:24
URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: Ica (Tomtens Dotter)

Supergott! Men jag tycker att det är godare om man blandar med lite ljus choklad också - kanske 400 gram mörk och 200 gram ljus. Förra året slängde vi i en påse Maltesers oxå - gott med crunch som inte är nötter.

2010-12-02 @ 17:53:58
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0