Julrim

Jag älskar att rimma! Jag tycker att det är jättemysigt att sitta och klura ihop olika rim som är roliga och charmiga, men inte avslöjande! Dock, så gör jag det nästan aldrig. Konstigt nog. Jag gjorde det till min pojkväns julklapp för två år sedan, men inte ett enda rim sedan dess.

Haha! Jag minns när jag var liten, kanske åtta år, och skulle rimma på en julklapp till pappa. I paketet fanns en nyckelring som jag hade gjort själv och rimmet löd såhär:

Detta är någonting, det kanske är en nyckelring!

Oh! Big surprise!
Herre gud, vi skrattar till och med åt det där än idag och det förstår jag, snacka om att vara avslöjande alltså!

Men i år mina vänner tänker jag rimma!
Jag tänker sätta mig på kvällen den 23 december och titta på Bingolottos uppesittarkväll med en lott i mina händer. Först och främst tänker jag vinna en bil eller en miljon (ja, jag behöver dem båda!) och sen tänker jag sitta och rimma tillsammans med min familj samtidigt som vi får inspiration av Bingolottos rimstuga och under hela denna tid ska jag dricka Apotekarnes julmust och äta massa nybakat julgodis eftersom vi ska ha stora julbaket på torsdag, detta kallar jag julstämning och julmys! :)

Tänker ni rimma någonting? :)


Kommentarer
Postat av: Mina Högtider

Har alltid önskat att rimma julklappen, men inte varit uppskattad av de andra.. men nästa år kanske jag ska införa det för mig och min man.. vi ska också sitta och titta på uppesittarkvällen.. har blivit en tradition sen några år tillbaka :) så tyvärr, jag tar den där miljonen.. men du får gärna ta bilen ;)

2010-12-21 @ 23:23:13
URL: http://minahogtider.blogspot.com/
Postat av: Tina´s Jul

Det låter verkligen mysigt!



Själv har jag aldrig rimmat pga att jag är urkass på det! :-)

2010-12-22 @ 00:20:36
URL: http://tinasjul.blogspot.com
Postat av: Ellen

Ååh va mysigt det låter! Jag sak också sitta och kolla och spela bingolotto som alltid! Men det blir inget rim för mig... Jag är så dålig på det så jag är bara glad att jag slipper!

2010-12-22 @ 22:56:38
URL: http://ourchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0