Adventsbröd

Ingredienser
100 g rumsvarmt smör eller margarin
1 dl Dansukker Farinsocker
2 ägg
2 1/2 dl gräddfil
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 dl kokosflingor
1 dl russin

Till formen
smör eller margarin
vetemjöl

Garnering
1 dl Cashewnötter

Gör så här:
1. Rör matfett och socker smidigt. Rör i äggen. Tillsätt övriga ingredienser.

2. Häll upp smeten i en smord och mjölad form, 1,5 – 2 liter. Strö på nötterna.

3. Grädda mitt i ugnen i 175° i cirka 45 minuter. Låt svalna i formen.




Kommentarer
Postat av: Ellen

Ååh va gott detta lät! Jag älskar verkligen russin och cashewnötter också. Detta måste jag verkligen prova, tack för tipset!



Är det dvårt och tar det läng tid undrar jag bara :)

2010-12-07 @ 21:48:51
URL: http://ourchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0